افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات ضربان قلب نامنظم روی زنان بیشتر است یا مردان ؟

اثرات ضربان قلب نامنظم روی زنان بیشتر است یا مردان ؟

moraghebat-az-ghalb

پژوهشگران قلب و عروق مطالعات و آزمایشات زیادی روی ضربان نامنظم قلب انجام داده اند و بیان کرده اند که اثرات ضربان قلب نامنظم روی زنان بیشتر است یا مردان ؟ همراه ما باشید با پاسخ به این سوال .

ضربان ناموزون قلب که به آن فیبریلاسیون دهلیزی هم گفته می‌شود در زنان نسبت به مردان، خطر شدیدتری برای بیماری قلبی و مرگ و میر محسوب می‌شود. فیبریلاسیون دهلیزی با خطر بالای سکته ی مغزی و مرگ مرتبط است و گزارش ها نشان می دهد که در سال ۲۰۱۰ حدود ۳۳.۵ میلیون نفر در سرتاسر دنیا به آن مبتلا شدند.
در همین ارتباط، یک تیم بین‌المللی از محققان تصمیم گرفتند تا ارتباط بین فیبریلاسیون دهلیزی (AF) و بیماری قلبی-عروقی (CVD) و مرگ را در زنان بررسی کرده و جنسیت‌ها را با هم مقایسه کنند. تحقیقات به گونه‌ای بود که در تمامشان، حداقل ۵۰ فرد با فیبریلاسیون دهلیزی و ۵۰ فرد بدون آن حضور داشتند که از ارتباطات جنسی بین این بیماری و مرگ و میر به خاطر سایر علل، مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی-عروقی، سکته‌ی مغزی، بیماری‌های عروق کرونری و مرگ به خاطر بیماری عروقی و نارسایی قلبی گزارش شد.
فیبریلاسیون دهلیزی با ۱۲ درصد خطر نسبی مرگ و میر از سایر علل در زنان و خطر قوی‌تر سکته‌ی مغزی، مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی-عروقی و نارسایی قلبی مرتبط بود. دلیل مربوط به تفاوت‌های جنسیتی هنوز مشخص نیست. با توجه به این تحقیقات، محققان می‌گویند که تخمین میزان شیوع جهانی و منطقه‌ای فیبریلاسیون دهلیزی را باید مستقل از مسئله‌ی جنسیت در نظر گرفت، در شرایطی که «تخصیص منابع بهداشت عمومی برای پیشگیری و درمان فیبریلاسیون دهلیزی باید اثرات متفاوت این بیماری را به وسیله‌ی جنسیت مشخص کند.»
آنها معتقدند که تحقیقاتی در آینده باید با هدف تعیین علل عمده و اصلی تفاوت‌های جنسی انجام گیرد. آنها می‌گویند: شاید برای روانشناسان بالینی بهتر باشد تا درمان‌های فعالانه‌تری را برای عوامل خطرساز در زنانی که فیبریلاسیون دهلیزی دارند اعمال کنند چرا که به نظر می‌رسد خطر مرگ و بیماری‌های قلبی عروقی در آنها بیشتر است.

پزشکین : اثرات ضربان قلب نامنظم روی زنان بیشتر است یا مردان ؟

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *