افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات شگفت انگیز و درمانی زرشک و زیتون

%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%a7%da%a9%db%8c-%d8%b2%d8%b1%d8%b4%da%a9

  • بهترین زیتون، زیتون سبز رسیده‌ای است که در آب و نمک پرورده شده باشد. اگر زیتون همراه با غذا خورده شود، تقویت‌کننده معده است. زیاد خوردن آن توسط گرم‌مزاجان باعث سوختن اخلاط می‌شود.

 

از ارزش تغذیه ای و خواص زیتون سبز و سیاه چه میدانید این مواد غذایی چه فایده هایی برای سلامتی مان به همراه دارند تقویت‌ معده، سوختن اخلاط درمان تنگی نفس و امراض ریه ، آفت دهان و رفع زخم چشم از فایده های درمانی مصرف این موادغذایی به شمار می روند زرشک نیز خاصیت های درمانی زیادی دارد که برای رفع انسداد مجاری کبدی و سردی ،تسکین صفرا، خون، تشنگی، حرارت معده و کبد مفید می باشد.
بهترین زیتون، زیتون سبز رسیده‌ای است که در آب و نمک پرورده شده باشد. اگر زیتون همراه با غذا خورده شود، تقویت‌کننده معده است. زیاد خوردن آن توسط گرم‌مزاجان باعث سوختن اخلاط می‌شود.
زیتون سیاه رسیده با هسته، برای درمان تنگی نفس و امراض ریه مفید است. ضماد برگ آن برای التیام پوست، زخم چشم و ورم‌های گرم، و جویدن برگ آن برای آفت دهان مفید محسوب می‌شود.
روغن آن به‌عنوان مسهل قوی شناخته می‌شود و تنقیه آن برای کولیت التهابی و انسدادی، ‌درد کمر و مفاصل مفید است. چرب کردن بدن (روغن‌مالی) با استفاده از روغن زیتون، برای دردهای سرد مفید است و برطرف‌کننده تعفن اخلاط و مقوی اعضا به حساب می‌آید. روغن‌مالی سر با روغن زیتون، مو را خوش‌حالت می‌کند و مانع از ریزش آن می‌گردد.

زرشک، تسکین‌دهنده صفرا، خون، تشنگی، حرارت معده و کبد است. این چاشنی به‌عنوان تقویت‌کننده قلب، کبد و معده گرم شناخته می‌شود. استفاده از آن به‌تنهایی یا همراه با داروهای گرم مانند دارچین و عسل و… برای تقویت کبد سرد و تر و باز کردن انسداد مجاری کبدی و سردی احشا مفید است. آب زرشک مانع تهوع و استفراغ می‌شود. مصرف زیاد آن برای سردمزاجان بلغمی و سوداوی و نیز در زمان بارداری مضر است.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *