افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات جراحی چاقی بر اختلالات روانی

اثرات جراحی چاقی بر اختلالات روانی

اختلالات-چاقی-300x180

دانستنی هایی درباره چاقی و پژوهش هایی که روی اثرات جراحی چاقی بر اختلالات روانی انجام شده و این که آیا این دو با هم در ارتباط هستند یا خیر بخوانید جزئیات کامل در ادامه .

بیماری‌های مربوط به سلامت روانی مانند افسردگی و اختلالات پرخوری در بین بیمارانی که به دنبال جراحی چاقی بوده یا آن را انجام می‌دهند بسیار شایع است. جراحی چاقی نوعی روش پذیرفته شده و مورد تأیید برای اتقاء وضعیت کاهش وزن در افراد به شدت چاق و نیز کاهش خطر بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند بیماری‌های قلبی٬ سکته‌ی مغزی٬ دیابت نوع ۲ و انواع سرطان است.
محققان برآنند تا این قضیه را دریابند که میزان بروز بیماری‌های مربوط به سلامت روانی در بیمارانی که به دنبال انجام جراحی چاقی هستند تا چه حد است. از طرفی آنها می‌خواهند این مسئله را بفهمند که آیا بین بیماری‌های مربوط به سلامت روانی پیش از عمل و کاهش وزن بعد از عمل ‌ارتباطی وجود دارد یا نه.
در همین زمینه٬ آنها میزان شیوع بیماری‌های مربوط به سلامت روانی را پیش از جراحی در ۶۵۳۶۳ بیمار بررسی کرده و ۲۷ مود مطالعاتی برای یافتن ارتباط بین بیماری‌های مربوط به سلامت روانی قبل از عمل و نتایج بعد از عمل آن را در ۵۰۱۸۲ بیمار سنجیدند. یافته‌های آنها نشان می‌دهد که ۲۳ درصد از بیمارانی که جراحی چاقی انجام دادند دچار اختلالات خلقی بودند. افسردگی در بین آنها بسیار شایع بوده و در ۱۹ درصدشان دیده شد در شرایطی که ۱۷ درصد از آنها دچار اختلال پرخوری بودند. تشویش هم در ۱۲ درصد از بیماران گزارش شد.
بعد از جراحی٬ میزان افسردگی در بین آنها کاهش چشمگیری داشت. هفت مورد از تحقیقات نشان دادند که بعد از جراحی چاقی ۸ تا ۷۴ درصد در میزان افسردگی کاهش رخ داده و شش مورد تحقیقاتی گزارش دادند که ۴۰ تا ۷۰ درصد کاهش در شدت علائم افسرده ساز مشاهده شده است.

پزشکین : اثرات جراحی چاقی بر اختلالات روانی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *