افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات ایمنی درمان بر سرطان ریه

اثرات ایمنی درمان بر سرطان ریه

download1

مطالعات زیادی روی درمان سرطان ها و از جمله سرطان ریه انجام شده است و پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که ایمنی درمانی اثرات مثبت بیشتری نسبت به شیمی درمانی در سرطان ریه دارد همراه ما باشید با اثرات ایمنی درمان بر سرطان ریه .

تحقیقات نشان می‌دهد ایمنی‌درمانی تأثیر مفیدی بر بیمارانی دارد که مبتلا به سرطان ریه با سلول‌های غیرکوچک هستند. در این تحقیق، در مقایسه با شیمی‌درمانی، می‌توان گفت که داروی ایمنی‌درمانی باعث بالا رفتن میزان زنده ماندن در تمام بیمارانی شد که تومورهای آنها پروتئینی به نام PD-L1 تولید می‌کرد.
در واقع داروی ایمنی‌درمانی در سرطان باعث می‌شود که سیستم ایمنی بدن با سرطان مبارزه کند. این دارو پمبرولیزامب نام دارد و برای درمان دسته‌های ویژه‌ای از سرطان ریه با سلول‌های غیرکوچک و ملانومای پیشرفته استفاده می‌شود که به تأیید سازمان دارو و غذای آمریکا رسیده است.
این دارو، یک داروی پادتن است که مجراهای سلولی به نام PD-1 / PD-L1 را هدف قرار می‌دهد. PD-1 یک گیرنده است و PD-L1 یکی از مولکول‌هایی است که به آن وصل می‌شود. این مسیر نمونه‌ای از چیزی است که به آن ایستگاه بازرسی ایمنی می‌گویند.
بسیاری از سرطان‌ها قادرند از طریق رد شدن از ایستگاه بازرسی ایمنی، یعنی مولکول‌های سلول‌های ایمنی که باید فعال شده یا برای شروع یک واکنش ایمنی غیرفعال شوند، مانع از حمله‌ی سیستم ایمنی بدن فرد شوند.
از طریق مسدود کردن مسیر PD-1/PD-L1 ،‌ داروی پمبرولیزامب می‌تواند قابلیت سیستم ایمنی را برای مبارزه با سلول‌های سرطانی افزایش دهد. این دارو در مقابل انواع مختلف سرطان‌ها، از جمله سرطان ملانوما و سرطان ریه بسیار تأثیرگذار است و در آن فعالیت پایدار ضدتوموری از خود نشان می‌دهد.

 

پزشکین : اثرات ایمنی درمان بر سرطان ریه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *