افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات اسپری بهتر است یا پماد برای درد پیچ خوردگی

00148061

  • این دارو‌ها از طریق التهاب و تحریک پوست، کارشان را با «‌مکانیسم کنترل جانبی» انجام می‌دهند که در آن درد شدید منجر به کمتر شدن دردهای خفیف می‌شود. اسپری‌ها در این دسته قرار می‌گیرند، بنابراین وقتی آنها را استفاده می‌کنید

پمادها و روغن‌های مالیدنی اغلب دو نوع‌اند. یک نوع که حاوی کاپسایسین بوده و منجر به تحریک پوستی می‌شود و تا حدی با سوزش همراه است، در نتیجه از طرفی با اتساع رگ‌های خونی، جریان خون را در ناحیه مورد نظر افزایش داده و به تسکین درد کمک می‌کند. پوست در ناحیه مورد نظر شدیدا احساس سوزش خواهد داشت، و تمام این اتفاقات در وضعیتی کنترل‌شده رخ می‌دهد، اما اگر سوزش ادامه پیدا کرد و تغییرات پوستی رخ داد، دیگر نباید از این محصول استفاده کرد. محصولاتی که گواهی‌نامه معتبر دارند اغلب آسیبی به پوست وارد نمی‌کنند و حساسیتی هم برای آن به همراه ندارند. این دارو‌ها از طریق التهاب و تحریک پوست، کارشان را با «‌مکانیسم کنترل جانبی» انجام می‌دهند که در آن درد شدید منجر به کمتر شدن دردهای خفیف می‌شود. اسپری‌ها در این دسته قرار می‌گیرند، بنابراین وقتی آنها را استفاده می‌کنید احساس سوزش مختصری خواهید داشت که ظرف چند دقیقه از بین می‌رود.
دسته دیگر از پمادها حاوی منتول و مواد آسپیرین‌مانندی هستند که خودشان مسکن دردند. اما اگر آنها را بمالید، در جایی که ماساژ دادنشان باعث تحریک و سوزش پوست می‌شود، فعالیت دوگانه‌ای خواهد داشت. این عمل از طریق افزایش جریان خون باعث تسکین درد شده و ترکیبات آسپیرین‌مانند در قالب عامل دردکُش عمل می‌کنند. این روش خصوصا در دردهای مزمن و یکنواخت تأثیر بسزایی دارد اما برای دردهای حاد توصیه نمی‌شود. معمولا برای این دردها، خصوصا دردهای حاد ناشی از آسیب (مثلا پیچ خوردن قوزک پا) که در آن باید بلافاصله درد را تسکین داد، اسپری‌ها تأثیر بیشتری از پمادها دارند و این به خاطر مکانیسم فعالیت آنها و خاصیت جذب‌شدن سریع‌ترشان است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *