افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ابتلا به سرطان بیضه با این ژن ها

testicular-cancer-750x500-380x202

  • مطالعه به کشف این نکته منجر شد که ریسک به ارث رسیده به جای اینکه محدود به یک ژن با اثر زیاد باشد، از جهش‌های کوچک و پرتعدادی در رمزگذاری دی. ان.ای حاصل می‌شود.

 

طبق یک مطالعهٔ جدید، نزدیک به ۵۰ درصد ریسک ابتلا به سرطان بیضه از دی. ان.ای به ارث رسیده از والدین‌مان ناشی می‌شود.
دانشمندان موسسهٔ تحقیقات سرطان می‌گویند که به طور معمول ژنتیک برای پزشکان حدود ۲۰ درصد ریسک ابتلا به سرطان را تشکیل می‌دهد.
محققان از دو متد برای آنالیز ریسک تومورهای ژرم‌سل بیضه که شایع‌ترین نوع سرطان بیضه است، استفاده کردند.
آنالیز ترکیبی نشان داد که ۴۹ درصد تمام مواردی که به سرطان بیضه می‌انجامند، ارثی هستند.
مطالعه به کشف این نکته منجر شد که ریسک به ارث رسیده به جای اینکه محدود به یک ژن با اثر زیاد باشد، از جهش‌های کوچک و پرتعدادی در رمزگذاری دی. ان.ای حاصل می‌شود. اما دانشمندان می‌گویند که تا کنون تنها ۹.۱ درصد جهش‌هایی که می‌توانند به سرطان بیضه منجر شوند، کشف شده‌اند.
دکتر کلیر ترنبال، محقق ارشد ژنتیک و اپیدمیولوژی در یک بیانیه گفت: «حدد نیمی از خطر ابتلای یک مرد به سرطان بیضه از ژن‌های به ارث رسیده از والدین‌اش تشکیل می‌شود و نیمهٔ دیگر به عوامل محیطی و رفتاری بستگی دارد. یافته‌های ما از این نظر مهم‌اند که اگر بتوانیم این علل ژنتیک را کشف کنیم، غربالگری مردانی که سابقهٔ خانوادگی سرطان بیضه دارند می‌تواند به تشخیص افراد پرخطر و کمک به آنها در مدیریت این خطر منجر شود.»
اما ترنبال می‌گوید: «مطالعهٔ ما علاوه بر این نشان می‌دهد که کار زیادی باقی مانده است. عوامل ژنتیک بسیار زیادی عامل سرطان بیضه است که ما باید آنها را پیدا کنیم.»
سم گلدهال مدیر کل بنیاد مومبر برای برنامه‌های سرطان بیضه، در بیانیه‌ای گفت: «این پیشرفت بزرگی در مبارزه برای رسیدن به دنیایی است که در آن هیچ مردی از سرطان بیضه نمیرد. دکتر ترنبال و تیم ایشان شواهد مهمی ارائه کرده‌اند که عوامل ژنتیکی ممکن است در آینده به تشخیص پسران و مردانی که ریسک بالاتری برای ابتلا به سرطان بیضه دارند، کمک کند.

 

منبع : سلامانه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *