افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا ژن افراد بر چاقی اثر دارد ؟

آیا ژن افراد بر چاقی اثر دارد ؟ 

family-obese

 

چرا چیزی هم نمی خورم چاق می شوم ؟ چرا با رژیم غذایی مناسب اضافه وزن دارم ؟ علت چاقی چیست و آیا ژن افراد بر چاقی اثر دارد ؟  این ها سوالاتی می باشد که افراد دارای اضافه وزن می پرسند در این جا پاسخ آن را از دیدگاه محققان بیان می کنیم .

بروز اپیدمی چاقی همزمان با رواج غذاهای فرآوری شده و پرانرژی و کاهش میزان فعالیت فیزیکی است.

به گفته محققان دانشگاه اوستین تکزاس، این حقیقت که برخی افراد با وجود شرایط حاکم، چاق نمی شوند و اینکه واکنش ها نسبت به شیوه های درمان چاقی در بین افراد متفاوت است ناشی از عوامل ژنتیکی است.

این تیم تحقیقاتی به مطالعه عوامل ژنتیکی کاهش وزن و حفظ وزن پرداختند تا متوجه شوند که بیولوژی مربوط به تنظیم وزن بدن چیست. آنها در بررسی های خود متوجه عوامل تاثیرگذار ژنتیکی بر کاهش وزن شدند.

مطالعه اخیر نشان می دهد که عوامل ژنتیکی نیز در بروز چاقی و عدم کاهش وزن نقش دارد. ژن هایی شناخته شده اند که می توانند چاقی را تحت تاثیر قرار دهند به طور مثال ژنی به نام MTIF۳ می تواند به راحت لاغر شدن، کمک شایانی کند.

همچنین، در مطالعات گذشته گزارش شده است که  فاکتورهای ژنتیکی می توانند علایق غذایی و ورزشی افراد را تحت تاثیر قرار دهند.

به گفته محققان این تحقیق، فهم بهتر این فاکتورها می تواند به دستیابی به درمان های بهتر کاهش وزن همراه با رژیم غذایی، فعالیت فیزیکی و سایر روش های اختصاصی برای هر فرد کمک کند.

 

پزشکین : آیا ژن افراد بر چاقی اثر دارد ؟ 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *