افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا میوه برای ریه مفید است

he454

معمولا میوه برای تمام بدن مفید است ولی امروز می خواهیم یکی از خاصیت های مفید میوه را معرفی کنیم که باعث جلوگیری از بسیاری بیماری های ریه می شود.

مصرف ميوه از ابتلاي ريه به بسياري از بيماري‌ها پيشگيري مي‌کند.

بررسي‌هاي پژوهشگران نشان داده مصرف ميوه‌ها مانند پرتقال، نارنگي و انبه مي‌تواند از ريه در برابر سرطان محافظت کند.

ميوه‌ها، حاوي ترکيباتي هستند که سبب از بين رفتن راديکال‌هاي‌ آزاد شده و مانع از مرگ سلول مي‌شوند و در عين حال مي‌توانند آسيبي که در اثر مصرف سيگار به سلول‌ها وارد مي‌شود را جبران کنند.

پيش از اين نيز تحقيقات پژوهشگران نشان داده افراد سيگاري اگر مقادير زيادي از مواد شيميايي موسوم به فلاونوئيدها را مصرف کنند کمتر با خطر ابتلا به سرطان ريه مواجه خواهند بود.

فلاونوئيدها ذرات گياهي محلول در آب بوده که داراي خواص آنتي اکسيدان و ضد‌التهابي هستند. فلاونوئيدها با جلوگيري از شکل‌گيري رگ‌هاي خوني که باعث رشد تومورها مي‌شوند، از بدن در برابر بروز سرطان ريه محافظت مي‌کنند.

تومورهاي سرطاني رگ‌هاي خوني را توليد مي‌کنند تا بتوانند با کمک آن‌ها رشد کرده و گسترش پيدا کنند. فلاونوئيدها نيز رشد سلول‌هاي سرطاني را متوقف کرده و امکان مرگ سلولي برنامه ريزي شده و طبيعي را در بدن فراهم مي‌نمايند. گفتني است که هر دوي اين ويژگي‌ها مانع از آسيب رسيدن به بافتها مي‌شوند.

در ضمن مصرف ميوه‌ به هضم غذا، سلامت پوست و مفاصل نيز کمک مي‌کند.

متخصصان تغذيه توصيه مي‌کنند در عين حال که مصرف ميوه و سبزيجات را افزايش مي‌دهيد سعي کنيد مصرف غلات تصفيه‌شده، گوشت قرمز و دسرهاي پرکالري و پرچرب را کاهش داده تا از ريه‌اي سالم برخوردار شويد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *