افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا میدانیدهای پزشکی در مورد سکسکه و نمک

danestaniha

سایت پزشکین چند مورد آیا می دانید را برای بالابردن اطلاعات پزشکی شما قرار داده است بخوانید در این جا آیا میدانیدهای پزشکی در مورد سکسکه و نمک .

سکسکه با اضطرب ارتباط دارد ؟

افرادی که دچار استرس های عصبی هستند، بیشتر از سایرین دچار عارضه سکسکه موقت و کوتاه مدت می شوند . از عوامل موثر دیگر در بروز سکسکه های موقت، می توان از هیجانات عاطفی، تشویشو اضطراب نام برد.نوعی دیگری سکسکه وجود دارد که برخی افراد دائما به آن مبتلا می شوند و متاسفانه به خاطر طولانی بودن، این افراد را دچاراذیت و آزارمی کند.

سکسکه موقت ، به راحتی قابل درمان است .  به هنگام بروزاین نوع سکسکه، شخص می تواند با نوشیدن مقداری آب سرد، بلعیدن تکه کوچکی از یخ ، سرفه کردن عمدی و یا عطسه کردن، آن را درمان کند.لازم به ذکر است ، زمان سکسکه های موقت و کوتاه مدت معمولاً کمتر از ۲ ساعت بوده و در نوع سکسکه های مداوم این زمان گاه به چند ساعت پیاپی می رسد و پس از یک دوره خاموشی، احتمال تکرار آن در روزهای بعد حتی با شدت بیشتر وجود دارد.

انتظار خبر خوش با سلامتی ارتباط دارد؟

طبق نظر دانشمندان خندیدن بهترین دارو است و حتی انتظار یک رویداد شادی بخش می تواند دستگاه ایمنی بدن را تقویت کرده  و از فشار روانی بکاهد.پیش بینی یک رویداد شاد و خوشحال کننده ، می تواند میزان آندروفین و دیگرهورمون هایی را که باعث ایجاد لذت و آرامش می شوند، را افزایش دهد و از ترشح هورمونهای استرس بکاهد.

حتی اگرانسان اطلاع پیدا کند که در روزهای آینده یک اتفاق مثبت و شادی بخش اتفاق می افتد ، میزان هورمون های استرس زا در خون او کاهش یافته و میزان مواد شیمیایی آرام بخش افزایش می یابد.

نمک  دشمن سلامتی است ؟

با کاهش مصرف نمک( کلرید سدیم) در غذا، سالانه از مرگ ۱۵۰ هزار نفر در سراسر جهان جلوگیری می شود. پزشکان می گویند: سدیم اثر مستقیمی برمیزان فشار خون افراد برجا می گذارد و فشار خون بالا با طیف وسیعی از بیماری های گوناگون ارتباط مستقیم دارد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *