افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا مواد الکلی سرطان زا است؟

ناآگاهی انگلیسی‌ها از سرطان‌زا بودن مواد الکلی

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد تنها یک دهم از مردم انگلیس می‌دانند که مصرف مواد الکلی عامل ابتلا به سرطان است.

به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ مرکز تحقیقات سرطان انگلیس اعلام کرد: غفلت گسترده از نقش مواد الکلی به عنوان ماده‌ای سرطانزا بسیار نگران کننده است و این عدم آگاهی به بهای از دست رفتن جان مردم تمام می‌شود.

این عدم اطلاع‌رسانی و ناآگاهی از تاثیر مصرف مواد الکلی در بروز سرطان به رغم وجود شواهدی است که در سال‌های اخیر در رابطه با نقش این مواد به عنوان عامل سرطان‌زا بدست آمده‌ است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد مواد الکلی عامل بروز هفت نوع سرطان پستان، کبد و روده بزرگ، راست روده، اوروفارینکس (بخش میانی گلو)، حنجره و مری است. همچنین شواهدی هم وجود دارد مبنی بر اینکه مصرف مواد الکلی عامل بروز سرطان پوست، پروستات و پانکراس است هر چند این موارد هنوز به صورت قطعی تایید نشده‌ است.

یکی از متخصصان مرکز سرطان انگلیس گفت: مواد الکلی عامل اصلی سرطان است اما این تحقیق آماری نشان می‌دهد اکثریت مردم انگلیس از این ارتباط آگاهی ندارند و این بی‌اطلاعی مردم نگران کننده است.

به گزارش روزنامه گاردین، به گفته کارشناسان مواد الکلی بزرگترین فاکتور خطرزای مرگ و میر میان افراد ۱۵ تا ۴۹ ساله در انگلیس و پنجمین عامل مرگ میان تمامی گروه‌های سنی است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *