افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا مصرف چای برای کودکان نوپا مضر است؟

ba3498-1

 

  • چای، یک نوشیدنی برای بزرگسلان است. در کودکان نوپا و یا حتی خردسال، ماده واکنش‌پذیر موجود در چای باعث مختل شدن روند جذب کلسیم شده و همین مسئله منجر به سوء‌مصرف کلسیم خواهد شد.

در بسیاری از خانواده‌ها، رسم بر این است که به کودک نوپا، چای می‌دهند. در واقع این باور وجود دارد که چای می‌تواند به هاضمه بچه کمک کرده، کارکرد سیستم ایمنی او را افزایش دهد و با بیماری‌های فصلی مبارزه کند. شکی در مزایای چای نیست. اما اگر فکر می‌کنید که کودکان نوپا هم مثل بزرگسالان می‌توانند با نوشیدن چای از مزایای مشابهی بهره‌مند شوند، احتمالا در اشتباه هستید. حتی افزودن مقداری شیر یا خوردن بیسکوئیت با چای هم باعث از بین رفتن تأثیرات منفی چای بر کودکان نخواهد شد.
آیا چای برای کودکان نوپا یا خردسال مضر است؟
چای، یک نوشیدنی برای بزرگسلان است. در کودکان نوپا و یا حتی خردسال، ماده واکنش‌پذیر موجود در چای باعث مختل شدن روند جذب کلسیم شده و همین مسئله منجر به سوء‌مصرف کلسیم خواهد شد. مصرف مداوم چای در کودکان خردسال می‌تواند بر سیستم مغزی، عضلانی، عصبی و ساختار بدن آنها تأثیر بگذارد. برخی از عوارض جانبی مصرف چای در سنین پائین عبارت است از:
-کم شدن چگالی استخوان
-بدن‌درد خصوصا در اندام‌های پائینی بدن
-عدم تمرکز که منجر به حساسیت زیاد و اختلالات رفتاری خواهد شد
-کم شدن مقاومت عضلانی
آیا افزودن شیر بیشتر به چای، کار را بهتر خواهد کرد؟
بسیاری از مادران احساس می‌کنند که افزودن شیر به چای به کودکان‌شان کمک می‌کند تا بتوانند شیر را بدون هیچ نوع مشکلی بخورند و بهتر کلسیم جذب کنند. اما چیزی که در این مورد به خوبی درک نکرده‌اند آن است که حتی چند قطره چای در شیر می‌تواند مزایای شیر را با اختلال مواجه کند. کازئین – پروتئین موجود در شیر – با کاتچین موجود در چای ترکیباتی را شکل می‌دهد. این ترکیبات تأثیراتی افیون‌مانند بر سیستم عصبی بدن می‌گذارد که به طور شایع به آن اعتیاد به چای گفته می‌شود.
آیا ترکیب چای و بیسکوئیت ترکیبی سالم و مفید است؟
این ترکیب خصوصا برای کودکان نوپا و خردسالان ترکیبی مضر و ناسالم است. چرا که:
-برای بچه‌هایی که در سنین رشد هستند، نخستین وعده غذایی باید غذاهایی باشد که باعث رشد آنها شده و بسیار مغذی باشد.
-شکر زیاد، رنگدانه، اسانس، اوره، مواد افزودنی و مواد نگهدارنده موجود در بیسکوئیت بر رشد عضلات و عصب‌ها تأثیر می‌گذارند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *