افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا سفر هوایی برای خانم های حامله خطر دارد

  • در مادرانی که از سن ۱۹ تا ۲۵ سالگی باردار می‌شوند شانس زایمان طبیعی نیز بیشتر است، بهترین فاصله سنی میان ۲ فرزند ۴ سال بوده و در زمانی که این فاصله کمتر از یک و نیم سال شود خطرات احتمالی برای مادر و فرزند افزایش می‌‌یابد.

 

آیا میدانستید سفر هوایی برای شنوایی نوزادان و شیرخواران بسیار مضر است و موجب آسیب زدن به سلامت شنوایی ان ها خواهد شد توصیه های متخصصین اطفال را در این زمینه با هم مرور می کنیم.

لاله اسلامیان جراح و متخصص زنان با بیان اینکه زنان باردار بهتر است از هفته ۳۲ حاملگی به بعد هیچ گونه سفری نداشته باشند،‌ گفت: بهترین فاصله سنی بین ۲ بارداری چهار سال است.

بهترین سن بارداری و فاصله میان دو فرزند
۱۹ تا ۲۵ سالگی بهترین سن بارداری در زنان به شمار می‌رود و پس از آن ریسک بارداری و خطرات آن برای مادر و نوزاد بیشتر می‌شود.

بهترین فاصله سنی میان ۲ فرزند
در مادرانی که از سن ۱۹ تا ۲۵ سالگی باردار می‌شوند شانس زایمان طبیعی نیز بیشتر است، بهترین فاصله سنی میان ۲ فرزند ۴ سال بوده و در زمانی که این فاصله کمتر از یک و نیم سال شود خطرات احتمالی برای مادر و فرزند افزایش می‌‌یابد.

اینکه گفته می‌شود فاصله بارداری نامناسب سبب اوتیسم در کودکان می‌شود به طور علمی تأیید نشده و بر اساس تجاربی است که پزشکان و خانواده‌ها به آن دست یافته‌اند.

سفرهای هوایی و مخاطرات آن برای مادران باردار و نوزادان
صرفاً سفرهای هوایی برای مادران باردار مشکل ایجاد نمی‌کند مگر در مواردی که مادر با مسائلی همچون احتمال زایمان زودرس مواجه باشد.

معمولاً پزشکان زنان و زایمان به مادران باردار توصیه می‌کنند از هفته ۳۲ حاملگی سفری چه به صورت هوایی یا زمینی نداشته باشند، از زمان ۳۶ هفته به بعد نیز سفرهای بسیار کوتاه همچون سفر تهران تا کرج خطرات چندانی را برای مادر به همراه نخواهد داشت.

مشکلاتی که هنگام سفر هوایی برای نوزادان ایجاد می‌شود
کیپ شدن گوش از مشکلاتی است که به دلیل سفر با هواپیما برای نوزاد ایجاد شده و گاهی این مسئله سبب درد در گوش نوزادان می‌شود لذا هنگام بلند شدن و نشستن هواپیما بهتر است نوزادان در دهان پستانک داشته باشند و یا شیر مادر بخورند.

نحوه خوابیدن زنان باردار
از هفته ۱۸ بارداری به بعد بهتر است مادران به پهلو و با زاویه خوابیده و مطلقاً بر پشت دراز نکشند.

 

منبع : نی نی بان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *