افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا دمر خوابیدن باعث بروز مشکلات در کمر می شود

androidonlinenewsimage

  • اگر نمی توانید روش خواب خود را اصلاح کنید، روش هایی برای کاهش درد به شما ارائه می دهیم. اگر روی شکم می خوابید یک بالش زیر شکم خود قرار دهید تا از فشار بیشتر به کمرتان جلوگیری کنید.

 

با اینکه پزشکان همیشه در مورد نوع خوابیدن به ما هشدار های لازم را می دهند و از عواقب دردناک قراردادن بدن در موقعیت های دردناک هشدار داده اند، اما با این حال هنوز هم  بسیاری از مردم به میل خود و در هر حالتی که دوست دارند می خوابند و خیلی ها هم ترجیح می دهند روی شکم بخوابند، که ضربه ی بدی به آن ها وارد می کند.

خوابیدن در حالت درازکش (دمر خوابیدن) برای بزرگسالان  شاید خیلی مسئله ساز نباشد. با این حال یک تکان ناگهانی در افرادی که کمر درد مزمن دارند باعث ایجاد ناراحتی و درد می شود. در برخی موارد نیز خوابیدن روی شکم باعث آسیب رساندن به ستون فقرات شده و یا کمرتان را ضعیف می کند.

اگر به زور بخواهید فراتر از حد طبیعی بدن خود را بکشید، ربات پشت ستون فقرات پاره خواهند شد که این منجر به بدتر شدن درد  در کمر شما می شود.

اگر نمی توانید روش خواب خود را اصلاح کنید، روش هایی برای کاهش درد به شما ارائه می دهیم. اگر روی شکم می خوابید یک بالش زیر شکم خود قرار دهید تا از فشار بیشتر به کمرتان جلوگیری کنید. اگر به پهلو می خوابید پاهای خود را به سمت قفسه ی سینه بالا بیاورید و یک بالش میان پاهای خود قرار دهید. این روش نیز به کاهش درد  در کمر شما کمک می کند. اگر به پشت کمر می خوابید، یک بالش کوچک یا حوله ی لوله شده ای را زیر زانوهای خود قرار دهید. در این روش شما  به کمر خود کمک می کنید و حالت منحنی طبیعی کمرتان را حفظ می کنید

. فراموش نکنید که کمر ستون بدن شماست؛ پس برای محکم نگه داشتن دیگر استخوان ها و حفظ سلامت خود، آن را در موقعیت هایی که فشار به آن وارد شود قرار ندهید.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *