افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا در سن ۴۵ سالگی انجام غربالگری سرطان روده بزرگ الزامی است

  • عوامل متعددی از جمله عدم تحرک، سیگار و مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز، در افزایش احتمال بروز سرطان کولورکتال موثرند. روده بزرگ آخرین بخش از سیستم گوارشی است. در این بخش از روده، آب و نمک و ضایعات غذا خارج می شوند و ضایعات آماده دفع می شوند.

 

مطالعات جدید نشان می‌دهد فراوانی ضایعات کولورکتال در ۴۵ سالگی افزایش قابل ملاحظه‌ای دارد و با غربالگری سرطان می‌توان از بروز و پیشرفت آن جلوگیری کرد.

محققان در فرانسه با بررسی نتایج کولونوسکوپی حدود شش هزار داوطلب دریافتند باتوجه به افزایش مرگ و میر ناشی از سرطان روده بزرگ، غربالگری این سرطان از سن ۴۵ سالگی ضروری است. این مطالعه نشان می‌دهد فراوانی ضایعات کولورکتال در ۴۲ سالگی افزایش قابل ملاحظه‌ای دارد و با غربالگری سرطان می‌توان از بروز و پیشرفت آن جلوگیری کرد.

عوامل متعددی از جمله عدم تحرک، سیگار و مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز، در افزایش احتمال بروز سرطان کولورکتال موثرند. روده بزرگ آخرین بخش از سیستم گوارشی است. در این بخش از روده، آب و نمک و ضایعات غذا خارج می شوند و ضایعات آماده دفع می شوند. سرطان روده بزرگ از رشد غیر قابل کنترل سلول ها ناشی می شود. معمولا اولین مرحله سرطان روده بزرگ، ایجاد تومورهای کوچک به نام پولیپ های آدنوماتوز است که در دیواره داخلی روده بزرگ تشکیل می شوند.

ممکن است این پولیپ ها به سرطان بدخیم تبدیل شوند. سلول های سرطانی می توانند از طریق سیستم گردش خون و لنف در سراسر بدن گسترش یابند و سبب متاستاز شوند.

سرطان روده بزرگ سومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان در آمریکا و دومین عامل در اروپاست.

منبع :سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *