افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا تفاوتی بین عطر زنانه و مردانه وجود دارد؟

ar4-1420

 

همه می دانند که بین پوست آقایان و خانمها تفاوت هایی وجود دارد پوست آقایان ضخیم تر و پرموتر از پوست خانمها است ،برای خرید عطر هم که به فروشگاهها می رویم اولین سوالی که می پرسند این است که عطر را برای خانم می خواهی یا آقا،در این مطلب میخواهیم به همین موضوع بپردازیپس خواندن مطلب زیر را از دست ندهید:

پس پوست زن با مرد چه فرقی دارد که عطرها را به دو دسته مردانه و زنانه تقسیم بندی کرده اند؟
حقیقت آن است که پوست بدن هر انسانی شیمی منحصر به فرد خودش را دارد. بنابراین هر شخصی صرفنظر از اینکه مرد باشد یا زن باید عطر مناسب خودش را پیدا کند. به راستی چه کسی این تقسیم بندی را انجام داده است؟ پاسخ: جامعه

جامعه این تقسیم بندی را انجام داده است. یعنی خودمان!  

جامعه گفته که زن باید ملایم و لطیف باشد و بوی گل بدهد.
جامعه گفته که مرد باید قوی باشد و بوی تنباکو، چوب هیزم و چرم بدهد.
تا ۱۰۰ سال پیش چیزی به اسم عطر مردانه و عطر زنانه وجود نداشت و هر کس به سلیقه خودش عطر انتخاب می کرد. اما از قرن ۱۹ به بعد روز به روز این مرزها جداتر شد. امروزه حتی خود  کلمه عطر هم ویژگی زنانه به خود گرفته. خیلی جاها اگر بگوئید عطر مردانه انتقاد می کنند که نه عطر مال زن هاست. برای مردها باید بگوئید ادوکلن!

البته نویسنده به هیچ وجه توصیه نمی کند که در انتخاب جنسیت عطر کاملاً بی تفاوت باشید. به عبارت دیگر اگر آقا هستید و نمی خواهید شرمساری بوی زنانه دادن در جامعه گریبانتان را بگیرد، عطر زنانه استفاده نکنید.

تفاوت عطرهای زنانه و مردانه: 
عطرهای زنانه معمولاً درصد اسانس بیشتری دارند و بوی شدیدتری می دهند. به همین علت زنانه ها معمولاً ادوپرفیوم (EDP) و مردانه ها معمولا ادوتوالت(EDT)  هستند. البته همیشه هم این گونه نیست. به عبارت دیگر ادوتوالت زنانه وجود دارد ,  و تعدادشان هم زیاد است مثل: ادوتوالت زنانه هات کوتور ژیوانشی (رایحه میوه ای)  و ادوتوالت زنانه وری ایرزیستبل ژیوانشی (رایحه گل رز) و از طرفی ادوپرفیوم مردانه هم وجود دارد ولی تعدادشان خیلی کم است مثل ادوپرفیوم زریوس قرمز ژیوانشی (رایحه شرقی).
رایحه عطرهای زنانه معمولاً از گل و میوه است. برای مردان به هیچ وجه از رایحه گل ها استفاده نمی شود. از میوه ها نیز فقط رایحه مرکبات (مثل ژیوانشی موسیو) برای آقایان پسندیده است.
پیش بینی می شود که در آینده نزدیک این مرزها بیشتر و بیشتر برداشته شوند. امروزه دسته جدیدی از تقسیم بندی به نام تک جنسی وارد بازار شده است.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *