افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا بعد از سزارین امکان زایمان طبیعی وجود دارد ؟

 

  • یزدانی اظهار کرد: اگر خانم باردار تنگی لگن، سابقه عمل جراحی دیگر مانند خارج کردن فیبروم و سایر دلایل مامایی و پزشکی برای انجام سزارین نداشته باشد، با نظر پزشک متخصص زنان و رضایت مادر، این امکان وجود دارد که پس از سزارین، زایمان بعدی بیمار به صورت طبیعی در یک بیمارستان مجهز صورت گیرد.

 

سلامت نیوز:مدیرگروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل از پنجمین مورد زایمان طبیعی پس از سزارین در سال ۹۶ در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ، شهلا یزدانی اظهار کرد: بسیاری از خانم هایی که سزارین شده‌اند، می‌توانند در بارداری بعدی زایمان طبیعی داشته باشند و افرادی که برای این امر کاندید مناسب هستند را باید شناسایی کرد و به آنها اجازه زایمان طبیعی داد.

وی اشاره کرد: با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر در روش جراحی این امکان فراهم شده است که بسیاری از خانم‌هایی که سزارین شده‌اند، بتوانند زایمان طبیعی داشته باشند.

مدیرگروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: باوری که در میان مردم وجود دارد این است که پس از انجام جراحی سزارین دیگر نمی‌توان زایمان طبیعی داشت؛ درحالی که این باور نادرست است.

یزدانی اظهار کرد: اگر خانم باردار تنگی لگن، سابقه عمل جراحی دیگر مانند خارج کردن فیبروم و سایر دلایل مامایی و پزشکی برای انجام سزارین نداشته باشد، با نظر پزشک متخصص زنان و رضایت مادر، این امکان وجود دارد که پس از سزارین، زایمان بعدی بیمار به صورت طبیعی در یک بیمارستان مجهز صورت گیرد.

وی افزود: خانم باردار ۳۴ ساله بهنمیری در بارداری دوم با دردهای خفیف زایمان به این مرکز مراجعه کرد و چون سابقه یکبار سزارین داشت به وی در مورد اینکه امکان زایمان طبیعی وجود دارد، توضیح داده شد. مادر نیز تمایل خود را به انجام زایمان طبیعی اعلام کرد و نوزاد پسر خود را به سلامت به دنیا آورد.

این متخصص زنان و زایمان گفت: با توجه به سیاست‌های دولت درباره افزایش جمعیت و نیز افزایش آمار زایمان طبیعی، در این باره کلاس‌های مشاوره برای زایمان طبیعی به دنبال سزارین، روزهای سه شنبه صبح برای مادران باردار در بیمارستان آیت‌الله روحانی برگزار می‌شود.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *