افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آکنه و جوش را به شیوه چینی درمان کنید

l134867384010

  • گردش لنفاوی ضعیف، رژیم غذایی پرچرب، مسائل کیسه صفرا و استفاده بیش از حد از غذاهای فرآوری شده  می‌تواند علت بروز جوش در قسمت اطراف خارجی ابرو باشد. اما ‌علت بروز جوش بین دو ابرو معمولا به ضعیف بودن قلب و استفاده بیش از حد از الکل و دخانیات مربوط می‌شود.

 

وقتی پیشانی جوش می‌زند
علت بروز جوش در ناحیه پیشانی براساس تحقیقات طب چینی به مشکلات گوارشی مربوط است. علاوه بر این، مشکلات روده کوچک، مسائل مربوط به کبد، برنامه خواب نامنظم، استرس، طبع غذایی بد، اضطراب بیش از اندازه، استفاده از غذاهای بیش از حد شیرین،  محصولات بهداشتی مو،  داشتن موی چتری و استفاده از کلاه کثیف دیگر علل بروز جوش در این قسمت از صورت هستند.

اطراف و وسط ابرو چرا جوش می‌زند؟
گردش لنفاوی ضعیف، رژیم غذایی پرچرب، مسائل کیسه صفرا و استفاده بیش از حد از غذاهای فرآوری شده  می‌تواند علت بروز جوش در قسمت اطراف خارجی ابرو باشد. اما ‌علت بروز جوش بین دو ابرو معمولا به ضعیف بودن قلب و استفاده بیش از حد از الکل و دخانیات مربوط می‌شود.

بینی چرا؟
علت بروز جوش روی بینی به رژیم غذایی نامناسب، یبوست، نفخ، عدم تعادل در دستگاه گوارش، سوءهاضمه و گردش خون ضعیف مربوط می‌شود. شاید جالب باشد که بدانید اگر پوست روی بینی بلند شود بیشتر باید به گردش خون ضعیف شک داشت.

گونه راست‌تان جوش می‌زند؟
مشکلات ریوی، آلرژی، استرس، مشکلات معده، استفاده از قند و شکر زیاد، تلفن همراه، رو بالشی آلوده و برس آرایشی کثیف همگی جزء عواملی هستند که می‌توانند باعث بروز جوش در قسمت گونه راست صورت شوند.
گونه چپ هم جوش دارد؟
اگر کبدتان مشکل داشته باشد، پرخور باشید یا مواد غذایی را به سختی هضم کنید، استرس داشته باشید یا معده‌تان مشکل داشته باشد یا حتی از روبالشی، تلفن همراه و برس آرایشی کثیف استفاده کنید، باید منتظر بروز جوش در گونه چپ‌تان باشید.

علت جوش اطراف لب
یبوست، دفع مدفوع نامنظم، استفاده از غذاهای تند و سرخ شده و خمیر دندان می‌توانند باعث بروز جوش در اطراف لب شوند، ضمن آنکه جوش‌های سرسفید در بالای لب می‌توانند نشانه مشکلات تخمک‌گذاری بین زنان باشند.

جوش فک و چانه هورمونی است!
علت بروز جوش در ناحیه چانه و فک می‌تواند به مشکلات هورمونی، مسائل زنان و زایمان، عدم تعادل کلیه، گذاشتن دست روی چانه و  حتی خمیردندان مربوط باشد.

هیچ‌چیز قطعی نیست
علل بروز آکنه در نقاط ذکر شده برای هر منطقه یک دستورالعمل عمومی است و ممکن است نتواند نسخه نهایی و مفیدی برای شما باشد. به‌عنوان مثال اینکه روی پیشانی‌تان جوش می‌زند حتما به این معنا نیست که شما مشکلی درکبدتان دارید.
در حالی که پزشکان طب چینی معتقدند بروز آکنه روی مناطق خاصی از صورت نشان‌دهنده مشکلاتی در مناطق داخلی بدن است، نقشه‌برداری صورت برای آکنه را نباید قطعی دانست. با اینکه مشکلات داخلی می‌توانند یکی از دلایل اصلی برای بروز آکنه به‌خصوص در مواردی که جوش کیستیک بروز می‌کند، باشد، عوامل دیگری را هم می‌توان برای ایجاد جوش در‌نظر گرفت. محصولات مراقبت از پوست، محصولات بهداشتی، هورمون‌ها، آلرژی، ژنتیک و… می‌توانند مهم باشند. با این حال درک اینکه اگر جوش بروز می‌کند و دلیل آن چیست، می‌تواند به سلامت و تمیزی پوست کمک کند. در صورتی که می‌خواهید بدانید چه کار باید بکنید و چه تغییراتی براساس این نقشه آکنه می‌توانید انجام دهید، برخی درمان‌های پیشنهادی برای جوش در هر منطقه را می‌توانید مرور کنید.

زندگی سالم مساوی پوست سالم
بسیاری از راه‌حل‌های ارائه شده بیشتر روی تغییر شیوه زندگی و رژیم غذایی تمرکز دارد تا درمان‌های موضعی، بنابراین لازم نیست مو به مو آنها را انجام دهید. اما بهتر است بدانید که زندگی سالم‌تر و شادتر می‌تواند روی پوست‌تان تاثیر بسزایی داشته باشد.  همچنین مهم است به خاطر داشته باشید که راه‌حل‌های ذکر شده حتما برای همه صدق نمی‌کند و ممکن است برای برخی موثر باشد و برای برخی بی‌اثر، دلیل آن هم این است که پوست هر فرد منحصر به فرد است و متفاوت و درمانی که برای یک نفر مفید است لزوما برای نفر بعدی هم موثر نیست. در نهایت به خود شما بستگی دارد که قبل از استفاده از هر نوع درمانی برای پوست‌تان بررسی‌های لازم را انجام داده باشید. آکنه همان‌قدر که می‌تواند داخلی باشد، می‌تواند بیرونی هم باشد. اما تغییر شیوه زندگی ممکن است برای همیشه شما را از شر آکنه دور نگه دارد و عادت‌های سالم می‌تواند منافع بلندمدتی برای پوست و سلامت شما به همراه داشته باشد

 

 درمان جوش پیشانی
اگر می‌خواهید جوش پیشانی‌تان زود درمان شود، باید زود به تختخواب بروید (حدود ساعت ۱۰شب) و زود بیدار شوید (حدود ۶صبح). حتی اگر نمی‌توانید به خواب بروید این مسئله مهم است که آرامش خودتان را حفظ کنید. به این ترتیب کبد شما هم استراحت خواهد کرد و برای کار در روز بعد آماده است. در ضمن مقدار زیادی آب بنوشید، این کار به دفع سموم کمک زیادی می‌کند. تا جایی که می‌توانید از نوشیدن نوشابه‌های گازدار و پرکربوهیدرات پرهیز کنید. همچنین ۲۰ تا ۳۰دقیقه ورزش سبک روزانه آن‌هم بیرون از خانه و در فضای باز بسیار مفید است.  تکنیک‌های تمدد اعصاب را حتما تمرین کنید تا کمتر دچار استرس شوید. به این موضوع توجه کنید که اگر به اندازه کافی بخوابید و یک برنامه منظم خواب داشته باشید، غذاهای سالم بخورید و تا جایی که می‌توانید غذای‌تان را بجوید تا به بهبود هضم غذا کمک کند و میزان استفاده از قند تصفیه شده را در رژیم غذایی‌تان کاهش دهید، می‌توانید به درمان  جوش‌های این قسمت از صورت امیدوار باشید.

جوش روی بینی درمان دارد
از خوردن غذاهای تند مانند ادویه‌جات، سیر و ترشی خودداری کنید. کمتر گوشت بخورید و نمک کمتری استفاده کنید. همین‌طور بهتر است سعی کنید غذای گرم بخورید نه خیلی سرد یا داغ. در ضمن از هوای تازه استفاده کنید و یک ورزش روزانه مانند پیاده‌روی داشته باشید. اطراف بینی و روی آن را ماساژ دهید تا خون بهتری روی این منطقه در جریان باشد و اطمینان پیدا کنید که به اندازه کافی ویتامین B به بدن‌تان می‌رسد.

بین ابرو را درمان کنید
به هیچ عنوان ورزش را فراموش نکنید، البته مراقب باشید در این مورد زیاده‌روی نکنید و از ورزش‌های سنگین اجتناب کنید. بیشتر بخوابید و از مصرف دخانیات بپرهیزید. غذاهای سبک‌تر و مواد غذایی نه چندان غنی مانند کره و پنیر بخورید و از خوردن تنقلات در ساعات پایانی شب خودداری کنید.

 درمان جوش اطراف ابرو 
بهتر است از مواد غذایی فرآوری شده، تنقلات و فست‌فود کمتر استفاده کنید و میزان چربی‌های مضر را در رژیم غذایی‌تان کاهش دهید و از چربی‌های سالم مانند آووکادو و ماهی استفاده کنید. همین‌طور می‌توانید از میوه‌های  خنک‌کننده مانند خیار استفاده کنید. بهتر است بهداشت را به‌خصوص در فصل تابستان که تعریق زیادی اتفاق می‌افتد، رعایت کنید و از لوازم آرایشی استاندارد استفاده کنید.

 درمان گونه سمت چپ
از مصرف فست‌فودها و هله‌هوله خودداری کنید و در عین حال از استفاده از انبه و غذاهای دریای یا سایر غذاهای حساسیت‌زا خودداری کنید. قند کمتری استفاده کنید و تا می‌توانید هوای تازه بخورید. ریه‌ها ساعت ۷ تا ۹صبح قوی هستند، این بهترین زمان برای انجام ورزش‌های هوازی است. اگر در شهرهای آلوده زندگی می‌کنید، بهتر است در رعایت بهداشت سختگیر باشید. مواد شوینده‌تان را بررسی کنید تا مواد تحریک‌کننده نداشته باشید.‌ اگر به این سمت صورت‌تان زیاد می‌خوابید، روبالشی‌تان را مرتب عوض کنید و با الکل، تلفن همراه‌تان را تمیز کنید. آکنه در قسمت پایینی گونه می‌تواند نشانه عدم رعایت بهداشت دندان باشد، بنابراین با نخ دندان و مسواک تلاش کنید لثه‌ها و دندان‌تان را به‌طور منظم تمیز نگهدارید.

درمان جوش ناحیه چانه و فک
عادت غذاخوردن قبل از خواب را ترک کنید. میوه و سبزی‌های تازه را بیشتر میل کنید و استراحت کافی داشته باشید. از بابت عدم تعادل هورمون‌ها بررسی‌های لازم را انجام دهید. هر روز ۲۰دقیقه ورزش کنید و زود بخوابید و زود بیدار شوید. حدود ۷ تا ۸ساعت خواب شبانه لازم است. هرچه استرس‌تان را کم کنید، بهتر است. یوگا، مدیتیشین، گوش دادن به موسیقی یا نوشتن می‌تواند کمک‌تان کند. بدن‌تان به‌خصوص شکم‌تان را برای آرامش بیشتر ماساژ دهید. یادتان باشد بهداشت را رعایت کنید و خمیر دندان، دهان‌شویه و رژلب‌تان را بررسی کنید. چای نعناع بنوشید و برای تنظیم هورمون حتما امگا ۳ به بدن‌تان برسانید.

درمان جوش اطراف لب
فیبر بیشتری استفاده کنید و میوه‌های تازه و سبزی‌ها را در رژیم غذایی‌تان قرار دهید و از غذاهای سرخ شده و تند بپرهیزید. ناحیه شکم‌تان را در جهت حرکت عقربه‌های ساعت ماساژ دهید و در ضمن خمیردندان یا رژلب‌تان را عوض کنید.

 درمان جوش گونه راست
یک برنامه و روال عادی روزانه برای خودتان مشخص کنید و سعی کنید خلق‌وخوی مثبت و شادی داشته باشید. غذاهای خنک مانند خربزه زمستانی و لوبیا سبز بیشتر بخورید و از پرخوری به‌ویژه هله‌هوله خوری بپرهیزید. سعی کنید استرس نداشته باشید و آرامش خودتان را حفظ کنید. به خاطر داشته باشید کبد بین ساعت‌های یک تا ۳ صبح بسیار قوی است، بهتر است در این ساعات خواب باشید. از سوی دیگر کبد بین ساعت‌های یک تا ۵ بعدازظهر ضعیف است بنابراین سعی کنید کارهای سخت را صبح انجام دهید. اگر مجبورید بعدازظهر کار کنید هر یک ساعت به مدت ۵دقیقه چشم‌های‌تان را ببندید. در صورتی که  در شهرهای آلوده زندگی می‌کنید حتما بهداشت مناسب را رعایت کنید و مواد شوینده‌ای را که استفاده می‌کنید حتما بررسی کنید تا مواد تحریک‌کننده پوست نداشته باشند.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *