افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آکنه را درمان کنید با این مواد خوراکی

24159156102052392181423615232188182012119

  • اگر می خواهید پوستی صاف و سالم داشته باشید برگرها، مرغ سرخ کرده، و فست فودها باید کنار بروند. علتش بالا بودن چربی های اشباع موجود در این غذاها است. تحقیقات نشان داده افرادی که به آکنه مزمن یا متوسط مبتلا هستند در مقایسه با کسانی که گوستی سالم دارند بیشتر چربی های اشباع مصرف می کنند.

 

آکنه یکی از مشکلات پوستی است که همه حداقل یکبار تجربه اش کرده ایم و شاید همین حالا هم درگیرش باشیم. می توانید با تغییراتی کوچک در نحوه غذا خوردنتان پوستتان را از این مشکل آزار دهنده برهانید و زیباتر شوید. در ادامه غذاهایی که برای خلاص شدن از آکنه باید مصرف کنید، بعلاوه غذاهایی که آکنه را بدتر می کنند به شما معرفی خواهیم کرد.

میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان

وقتی سلامت باشید، پوست آن را انعکاس می دهد. آنتی اکسیدان ها – که در میوه هایی با رنگ درخشان پیدا می شوند – رادیکال های آزاد را از بین می برند، رادیکال های آزاد می توانند با افزایش التهاب تاثیر منفی روی پوست بگذارند. التهاب تنها باعث پیری زودرس نمیشود ( چین و چروک روی پوست ) بلکه باعث بروز آکنه نیز می شود.

ماهی های چرب
سالمون، ساردین، تن همه انتخاب های خوبی هستند، که به بدن برای بدست آوردن امگا ۳ مورد نیازش کمک می کنند. این اسید چرب های سالم برای سلول های بدن مصالح به حساب می آیند. وقتی به پوست اجازه می دهید سلول های جدید بسازد، ظاهرش نیز جوانتر و زیباتر می شود. در یک آزمایش کوچک به افرادی که از آکنه مزمن تا متوسط رنج می بردند روغن ماهی داده شد، محققان پس از مدتی بهبودی چشم گیری در آنها مشاهده کردند، شاید دلیلش تاثیر روغن ماهی روی التهاب باشد.

خیار و هندوانه
هر غذای سرشار از آبی می تواند تامین آب بدن را تقویت کند، و این برای پوست بسیار خوب است. تثبیت سطح رطوبت پوست برای التیام هر مشکل پوستی مناسب است. متاسفانه افراد در تلاش برای درمان آکنه بیشتر پوست خود را خشک می کنند، و سپس یک مرطوب کننده غلیظ می زنند، که باعث بدتر شدن اوضاع می شود. نوشیدن آب و خوردن غذاهای سرشار از آب به پوست کمک می کند همیشه در سطحی مناسب بماند.

کاشو ( بادام هندی )
آجیل خوردن می تواند به پوستتان کمک کند. یک وعده ۲۸ گرمی کاشو حاوی مقدار مناسبی زینک است. تحقیقات نشان داده سطح پایین این ماده معدنی در بدن برابر است با آکنه مزمن. شاید دلیلش این است که زینک حاوی ترکیبات ضد التهابی و تقویت کننده ایمنی بدن است. از دیگر منابع زینک می توان گوشت گاو را نام برد.

غذاهای سرشار از پروبیوتیک
ماست به خاطر داشتن پروبیوتیک معروف است، اما کلم ترش، میسو، و کیمچی نیز از منابع غیر لبنی حاوی پروبیوتیک هستند. بررسی ها نشان داده مصرف پروبیوتیک مانع آزاد شدن پرتئین های التهابی و کاهش تولید سبوم می شود، بنابراین می تواند مانع بروز کنه روی پوست شود.

اسپیرولینا
جلبک آبی – سبز سرشار از مواد مغذی و اسید گاما لینولنیک است. GLA یک اسید چرب ضروری است که ترکیبات ضد التهابی دارد، به همین دلیل است که می تواند لکه ها را از بین ببرد. در یک تحقیق به دو گروه از مبتلایان  به آکنه برای ۱۰ هفته مکمل های امگا ۳ و GLA داده شد، در هر دو گروه کاهش چشم گیری به ثبت رسید. اسپیرولینا را می توانید از داروخانه ها تهیه کنید و از پودر آن به اسموتی صبحتان اضافه کنید.

کربوهیدرات های تصفیه شده
این کربوهیدرات ها را می توانید در میان وعده هایی مانند کیک، شیرینی، کراکر، مافین و نان سفید پیدا کنید. اینها به شدت فرآوری شده و دارای کربوهیدرات تصفیه شده بعلاوه قند اضافی هستند. در یک تحقیق که به بررسی عوامل افزیش آکنه نسبت به دو دهه پیش می پرداخت محققان به این نتیجه رسیدند که دلیل اصلی افزایش چنین غذاهایی است. دلیلش بالا رفتن شدید قند خون به واسطه خوردن این کربوهیدرات ها است، میزان انسولین افزایش می یابد و باعث ایجاد جوش می شود.

شیر
اگر مشکل اکنه دارید، شاید بهتر است دوباره درباره شیر گاوی که می خورید فکر کنید. برخی تحقیقات نشان داده اند آکنه برای افرادی که زیاد لبنیات استفاده می کنند ممکن است بدتر شود، مخصوصا در افرادی که شیر می خورند. شاید دلیلش بالا رفتن سطح تستوسترون به واسطه شیر است که در نهایت منجر به بروز جوش می شود. توجه داشته باشید که این علت کاملا فردی است، برخی افراد غذاهایی را از برنامه غذایی خود حذف می کنند ولی باز هم نتیجه ای را شاهد نیستند.

چربی های اشباع
اگر می خواهید پوستی صاف و سالم داشته باشید برگرها، مرغ سرخ کرده، و فست فودها باید کنار بروند. علتش بالا بودن چربی های اشباع موجود در این غذاها است. تحقیقات نشان داده افرادی که به آکنه مزمن یا متوسط مبتلا هستند در مقایسه با کسانی که گوستی سالم دارند بیشتر چربی های اشباع مصرف می کنند. این موضوع هنوز کاملا درست درک نشده اما چربی اشباع می تواند عوامل رشد خاصی را افزایش دهد و باعث بروز آکنه شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *