افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه در مورد عمل جراحی لیزر لیپولیز نمیدانید

he3720

تحقیقات علمی که در مورد عمل ها جراحی برداشتن چربی از بدن انجام میشود یکی لیزر لیپولیز است در این پست آنچه در مورد عمل جراحی لیزر لیپولیز نمیدانید در اختیارتان می گذاریم .

اين سيستم ليزر كه در ۳۱ اكتبر ۲۰۰۶ در سازمان دارو و غذاي آمريكا (FDA) به تاييد رسيده است، روشي است كه طي آن از يك فيبر نوري ليزر داخل بافتي جهت رفع چاقي استفاده ميشود. در اثر تابش اشعه ليزر، چربي ها به صورت نيم مايع در مي آيد كه  ميتوانند به راحتي توسط بدن جذب شوند يا از بدن خارج شوند. ليزر ليپوليز تحت بي حسي موضعي انجام مي شود و يك جلسه آن به مدت ۱ تا ۳ ساعت طول مي كشد.

 

بواسطه استفاده از ليزر ليپوليز ، لايه سطحي و زير پوست به هيچ وجه نياز به ليپوساكشن ندارد و در نتيجه سطح پوست بر خلاف ليپوساكشن ناهمواري پيدا نمي كند در نتيجه صاف و يكدست است و علاوه برآن بر خلاف ليپوساكشن پوست سفت شده و جمع مي شود.
اين روش در چاقي هاي خفيف و متوسط كاملا كافي مي باشد و ديگر نيازي به ليپوساكشن نمي باشد ولي در چاقي هاي شديدتر در حاليكه در لايه سطحي فقط از ليزر استفاده ميشود، در لايه عميقي علاوه بر ليزر نياز به تخليه چربي ها هم مي باشد.

 

معیارهای انتخاب بیمار مناسب برای لیزر لیپولیز:
– حجم چربی: حجم چربی در هر فردی متغیر است، اما افرادی که ضخامت چربی زیر پوستشان بین یک تا شش سانتیمتر است، می توانند جزو کاندیداهای عمل لیزر لیپولیز قرار بگیرند و افرادی که ضخامت چربیشان بیشتر یا کمتر از میزان نام برده است، برای انجام عمل لیپولیز مناسب نیستند.
– وضعیت پوست بیمار: افرادی که افتادگی خفیف تا متوسط پوست دارند، می توانند جزو کاندیداهای عمل لیپولیز باشند، اما افرادی که افتادگی وسیع و شدید پوست دارند، لیپولیز به تنهایی نمی تواند باعث جمع شدگی یا کشیدگی پوست این بیماران شود، به همین دلیل اگر عمل لیپولیز به تنهایی در این افراد انجام شود، نتیجه عمل، پوستی شل و افتاده تر از قبل خواهد بود که ممکن است برای بیمار این نتیجه ناخوشایند باشد، اما امروزه می توان با عمل لیپوابدومینوپلاستی (به معنای حذف پوست اضافه پس از عمل لیپولیز) این افراد هم جزو کاندیداهای عمل لیپولیز قرار بگیرند.
– وضعیت قوام جداره شکم: افرادی که جداره شکمشان شل است (مانند کسانی که بارداری‌های متعددی داشته اند) انجام عمل لیپولیز باز هم به تنهایی پاسخگو نیست و بهتر است از روش ابدومینوپلاستی (باعث تقویت جداره شکم می شود) استفاده کنند.
– داشتن خواسته معقول: بیمارانی که توقع منطقی از کاهش وزن خود دارند جزو کاندیداهای مناسب هستند، اما افرادی که انتظار بیشتر از نتیجه معقول دارند، بهتر است عمللیزر لیپولیز را انجام ندهند.

لیزر لیپولیز یک روش جراحی است که باعث تخریب سلول های چربی می شود.

 

روش های لیپولیز:
لیپولیز به دو روش: به كمك امواج صوتي که به آن اولتراسونيك گفته می شود و به كمك تزريق مواد داخل بافت چربي که به آن مزوتراپي گفته می شود انجام پذیر می باشد.
عملکرد لیپولیز :
در ابتدا پزشک محلول توموسنت که یک محلول بی حس کننده می باشد را به ناحیه های مورد نظر تزریق می نماید و سپس با بی حسی موضعی سوراخی کوچک در پوست ایجاد می کند و از سوراخ ایجاد شده یک میکروکانولا که دارای قطر تقریبی ۱ تا ۲ میلی متر می باشد و حاوی فیبر نوری است را داخل پوست می کند. انرژی مشخصی از لیز به چربی ها تابیده می شود كه باعث تخریب سلولهای چربی می شود و تخلیه آنها توسط فرآیندهای متابولیسمی طبیعی بدن صورت می گیرد. انرژی لیزر بر روی لایه دوم پوست اثر می کند و باعث سفت شدن و جمع شدن پوست می شود و از افتادگی پوست جلوگیری می کند .

 

مزایای لیزر لیپولیز نسبت به لیپوساکشن:
لیزر لیپولیز بسیار ظریف و با دستکاری بسیار کمتر و درد و تورم کمتری نسبت به لیپوساکشن همراه است. به علت ظرافت کار با لیزر نتایج نهایی بسیار ایده ال بوده و آثار ناهمواری برخلاف لیپوساکشن های معمولی وجود ندارد.
• تابش لیزر در زیر پوست باعث تحریک و ساخته شدن کلاژن و سفت شدن همزمان پوست می شود.
• تاباندن لیزر در لایه سطحی باعث رفع سلولیت می شود.
• از نظر میزان و مقدار حذف چربیها در بیمارانی که کاندید مناسبی برای عمل باشند هیچ فرقی با لیپوساکشن ندارد ولی نتایج کیفی و زیبایی بسیار بهتر بوده و عوارض آن ناچیز است.
• از مزایای دیگر لیزر لیپولیز افزایش کلاژن سازی، سفت شدن و جمع شدن پوست بلافاصله پس از عمل می باشد.
• میزان تورم نسبت به لیپوساکشن کمتر بوده و سرعت بهبودی بسیار بیشتر می باشد.

 

عوارض احتمالی لیپولیز :
عوارض بعد از عمل لیپولیز بسیار نادر و نا شایع می باشد. اما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• نداشتن تقارن و منظم نبودن در منطقه های درمان شده که به خاطر تورم زیادتر با گذشت زمان در یک قسمت بدن به وجود می آید.که با انجام مجدد لیپولیز در آن منطقه اصلاح می شود.

• عفونت محل ورود کانولا که با خوردن آنتی بیوتیک ها می توان از آن پیشگیری کرد و بسیار نادر می باشد.

• شلی پوست در موردهایی که حجم چربی های منطقه ی درمان شده بسیار می باشد که نیاز به جراحی و سپس لیپولیز دارند.

• اسکار از آنجایی که محل ورود فیبر لیزر بسیار کوچک می باشد، ناشایع است.

• سوختگی پوست در صورتی که پزشک تجربه کافی در زمینه لیپولیز داشته باشد این مشکل پیش نمی آید و این حالت ناشایع می باشد.

عمل لیزر لیپولیز یکی از راههای کاهش وزن می باشد.

محل های مناسب جهت ليپوليز کدامند:
منطقه ای از بدن که چربی به صورت موضعی رسوب کرده باشد، جهت ليپوليز مناسب است. از جمله: غبغب، سينه در آقايان، شکم، پهلو، خارج و داخل ران، از نقاط شايع . مناسب جهت عمل ليپوليز است.

قبل و بعد از عمل ليپوليز بايد چه نکاتی رعايت شود؟
قبل از انجام عمل ليپوليز بايد يک جلسه مشاوره برای بيمار گذاشته شود تا در مورد نحوه عمل، فوايد و عوارض آن (عوارض عمل ليپوليز بسيار ناچيز است اما بهتر است به فرد اطلاع داده شود) توضيحات لازم ذکر شود.

همچنين بعد از عمل فرد بايد تحت نظر پزشک باشد و در جلسات تعيين شده مورد معاينه قرار گيرد. زيرا مراقبتهای بعد از عمل ليپوليز قسمتی از عمل است که باعث بهتر شدن نتيجه نهايی می شود. همچنين نکاتی که بعد از عمل بايد فرد به آن توجه کند، پوشيدن گنهای مناسب است که از تجمع مايعات و شلی پوست جلوگيری می کند.

 

قبل از انجام این نوع عمل های جراحی حتما به پزشک مراجعه کنید .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *