افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه در مورد حاملگی مولار نمیدانید

20159117255712a

  • این نوع بارداری زمانی اتفاق می افتد که بافتی که باید به شکل جنین در بیاید به شکل بافت غیرطبیعی در می‌آید و در خود رحم گیر می‌کند.

 

حاملگی مولار چه نوعی از بارداری است کسانی که به عارضه در بارداری شان دچار می شوند چه آسیب های جسمی و روحی می بینند چه رماقبت هایی از این افراد باید در نظر بگیریم

دوران بارداری ترکیبی است از حالت‌های روحی متفاوت.یک‌لحظه زن باردار با تصور در آغوش گرفتن نوزادش خوشحال است و لحظه دیگری که درباره مشکلات مربوط به بارداری فکر می‌کند، دچار اضطراب می‌شود. یکی از این مشکلات حاملگی مولار یا بچه خوره، بیماری نادر و خوش‌خیم است که ناشی از نقص ژنتیکی در تخم بارورشده است.

بچه خوره گونه‌ای از بیماری‌های تروفوبلاستیک حاملگی است. این نوع بارداری غیرطبیعی می‌تواند حتی قبل از شکل گرفتن جنین در رحم رخ دهد. این نوع بارداری زمانی اتفاق می افتد که بافتی که باید به شکل جنین در بیاید به شکل بافت غیرطبیعی در می‌آید و در خود رحم گیر می‌کند. علت این نوع بارداری می‌تواند یک اختلال ژنتیکی یا ناهنجاری در اسپرم یا تخمک باشد. در این نوع بارداری ممکن است زن دچار علایمی شود که در ماه‌های اول بارداری شایع است، درحالی‌که اصلاً باردار نیست. اما چند واقعیت‌ درباره این بیماری:

*زنی که بارداری مو لار را تجربه می‌کند، دچار علایم بارداری مانند حالت تهوع در اول صبح،قطع شدن قاعدگی،حساس شدن سینه‌ها و … می شود.

*در ابتدا تشخیص دادن آن از بارداری طبیعی سخت است .

*کمی پس از به وجود آمدن بارداری مو لار ، زن دچار خون‌ریزی واژن،نامنظمی ضربان قلب،تعریق بیش‌ازحد و بزرگ شدن رحم و … می شود.

* به‌محض مشخص شدن بارداری مو لار بلافاصله زن باید عمل شود تا مشکلات جدی به وجود نیاید.

* پس از عمل، بیمار باید تا مدتی تحت مراقبت پزشک باشد تا پزشک از ایجاد نشدن هر نوع خطری که سلامت زن را تهدید می‌کند، مطمئن شود.

* این افراد باید برای باردارشدن بعدی صبر کنند و آن‌هم باید با مشورت پزشک صورت گیرد.

* در بسیاری از زنان بارداری مو لار به سرطان رحم منجر می‌شود بنا براین لازم است که معاینات منظم انجام گیرد ومراقبت‌های لازم اتخاذ شود .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *