افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه در مورد آزمایشات ژنیتیک نمیدانید

سرطان-خون-از-کجا-می-آید-5
تحقیقاتی در باره آزمایشات قبل ازدواج و آزمایش ژنیتیک ، بخوانید در این مطلب آنچه در مورد آزمایشات ژنیتیک نمیدانید و انواع آزمایشات بعد از ازدواج .

مسعود ‌گرشاسبی، رئیس انجمن ژنتیک با اشاره به اهمیت آزمایش ژنتیک گفت: عامل ژنتیک در بروز اکثر بیماری‌ها موثر است و در برخی بیماری‌ها به طور ۱۰۰درصد این عامل ‌مداخله دارد.
وی در ادامه افزود: از این رو به افراد توصیه می‌شود در صورت وجود این نوع از بیماری‌ها در خانواده و اقوام حتما به مشاوره ژنتیک مراجعه شود تا در صورت لزوم با انجام آزمایش‌های ژنتیک از بروز این گونه بیماری‌ها پیشگیری شود.
دکتر ‌گرشاسبی با تاکید بر اهمیت این آزمایش ها گفت: با توجه به اینکه دسته کمی از بیماری ها بی ارتباط با ژنتیک هستند می‌توان به اهمیت آزمایش های ژنتیک پی برد.
این پزشک با اظهار تأسف از عدم توجه افراد به این موضوع گفت: با وجود اطلاع رسانی‌های انجام شده اکثر افراد به این موضوع اهمیت نمی‌دهند و حتی در موارد ازدواج فامیلی نیز اکثرا بدون مراجعه به مشاوره ژنتیک اقدام به ازدواج نموده و متأسفانه در نقاطی مانند روستاها که افراد از اطلاعات کمتری در این زمینه برخوردارند با وجود تولد نوزادی با مشکل بیماری ژنتیک  اقدام به تولد نوزاد دوم و سوم می‌کنند به امید اینکه شاید بالاخره دارای یک فرزند سالم شوند.
دکتر ‌گرشاسبی خاطرنشان کرد: در موارد ازدواج های فامیلی ممکن است با وجود مشکل ‌دار بودن جواب آزمایش ژنتیک زوجین با مراقبت ها و توصیه های پزشکی صاحب فرزندان سالم نیز شوند.
این پزشک با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج یادآور شد: با توجه به این که بارداری ‌در سنین بالا احتمال تولد نوزادان مبتلا به بیماری های ‌کروموزومی را افزایش می‌دهد از این رو توصیه می‌شود در سنین بالا قبل از بارداری افراد حتما به پزشک مربوط مراجعه ننمایند.
رئیس انجمن ژنتیک تصریح کرد: در حال حاضر بیماری‌های سندروم‌دان، مشکلات ‌کروموزومی و بیماری‌های متابولیک از قبیل تالاسمی و هموفیلی جزء شایع ترین بیماری های مرتبط با ژنتیک در ایران است.

 

پزشکین : آنچه در مورد آزمایشات ژنیتیک نمیدانید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *