افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه درباره فیبرو آدنوما بیماری پستان نمیدانید

%d9%be%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%863

  • علائم فیبروکیستیک سینه به صورت دردهای دوره‌ای به خصوص نزدیک به شروع عادت ماهانه ایجاد می‌شود. البته این مشکل می‌تواند بدون درد ب و تنها در معاینه با احساس توده‌های متعدد سینه تشخیص داده شود

فیبرو آدنوما یک بیماری مربوط به پستان در زمان است که بسیار شبیه به سرطان سینه است. این بیماری نوعی غده به شکل یافت های توده ای است که اغلب در سنین میانسالی برای بانوان اتفاق می افتد و ممکن است عاملی ژنتیکی در بروز این بیماری دخالت داشته باشد.

مهران زمان‌زاده در ارتباط با بیماری فیبروکیستیک سینه اظهار داشت: این بیماری در واقع حاصل تغییرات طبیعی سینه در پاسخ به هورمون‌ها است که موجب نگرانی بسیاری از بانوان به خصوص در سنین ۳۵ تا ۵۵ سالگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این تغییرات طبیعی بوده و در واقع بیماری محسوب نمی‌شود، گفت: فیبروکیستیک سینه در ۱۰ درصد بانوان دیده می‌شود و می‌تواند سابقه این بیماری در بستگان نزدیک وجود داشته باشد.

متخصص بیماری‌های غدد و داخلی ادامه داد: علائم فیبروکیستیک سینه به صورت دردهای دوره‌ای به خصوص نزدیک به شروع عادت ماهانه ایجاد می‌شود. البته این مشکل می‌تواند بدون درد ب و تنها در معاینه با احساس توده‌های متعدد سینه تشخیص داده شود.

وی گفت: فیبروکیستیک سینه در سونوگرافی نیز به صورت کیست‌های متعدد در دو طرف سینه دیده می‌شود.

زمان‌زاده در مورد فیبروآدنوما نیز گفت: از دیگر بیماری‌های سینه فیبروآدنوما است که در سنین ۱۵ تا ۳۵ سالگی بیشتر در افراد ایجاد می‌شود.

متخصص بیماری‌های غدد و داخلی اضافه کرد: فیبروآدنوما اغلب به صورت یک توده نرم و متحرک لمس می‌شود اما می‌تواند متعدد هم باشد. این توده‌ها نیز دردناک نبوده و معمولا از ۳ سانتیمتر بزرگتر نمی‌شود.

زمان‌زاده خاطرنشان کرد: اغلب فیبروآدنوما خود به خود بهبود می‌یابند و نیاز به درمان ندارند. البته تنها جهت تشخیص سرطان‌های احتمالی معاینه و سونوگرافی سالانه لازم است. در موارد خاص نیز نمونه‌برداری از این توده‌ها انجام می‌شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *