افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه درباره فواید پیاده روی در فصل پاییز نمیدانید

  • با تغییرات آب و هوایی ممکن است که افراد درصد کمتری برای ورزش کردن یا رفتن به باشگاه داشته باشند. پیاده روی ساده‌ترین و کم هزینه ترین ورزشی است و می‌توان آن را در پارک‌های اطراف محل زندگی به مدت نیم ساعت در طول روز انجام داد.

 

پیاده روی در فصل پاییز فوایدی دارد که عبارتند از:

۱. کالری سوزی بیشتر با خنک شدن هوا:

در فصل سرد ورزش هوازی باعث کالری سوزی بیشتر می‌شود. هوای خنک پاییز باعث می‌شود که پیاده روی موثرتر واقع شود. همچنین در این فصل طبیعت زیباتر است و می‌توان بیشتر از پیاده روی در پارک‌ها یا فضاهای سبز لذت برد. تحقیقات مختلف نشان داده است که پیاده روی برای کم کردن چربی‌های بدن از دویدن هم موثرتر است.

۲. کمتر شدن احتمال آسیب‌دیدگی‌:

پیاده روی شدت بسیار بالایی ندارد. در فصل سرما که احتمال آسیب‌دیدگی‌ بیشتر می‌شود می‌توان ورزش‌هایی را انتخاب کرد که زیاد خطر آسیب‌دیدگی‌ ایجاد نمی‌کنند.

۳. بهتر شدن روحیه:

با تغییرات آب و هوایی احتمال دارد که افراد دچار افسردگی فصلی شوند. پیاده روی و فعالیت در فضای باز می‌تواند احتمال افسردگی و ناراحتی‌های عصبی را کاهش دهد.

۴. آسان بودن پیاده روی:

با تغییرات آب و هوایی ممکن است که افراد درصد کمتری برای ورزش کردن یا رفتن به باشگاه داشته باشند. پیاده روی ساده‌ترین و کم هزینه ترین ورزشی است و می‌توان آن را در پارک‌های اطراف محل زندگی به مدت نیم ساعت در طول روز انجام داد.

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *