افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه درباره فواید تفاله قهوه نمیدانید

73-8723
قابل توجه افرادی که زیاد قهوه مصرف می کنند در این می خواهیم آنچه درباره فواید تفاله قهوه نمیدانید با فواید آن از گفته پژوهشگران در اختیار شما می گذاریم .

محققان روشی ابداع کرده‌اند که با استفاده از تفاله‌های قهوه می‌توان گاز متان را ذخیره کرد. در این روش با خیس کردن و گرم کردن مانده‌های قهوه می‌توان کربن را جذب کرد. این روش می‌تواند با استفاده از بازیافت مواد طبیعی مزایای زیادی هم از نظر زیست محیطی داشته باشد.
به گفته محققان این روش می‌تواند بازگشت محیطی دوبله‌ای را به وجود آورد؛ به این صورت که می‌توان با این کار گاز‌های بسیار مضر جو را حذف کرد و در مرحله بعد به عنوان سوخت مورد استفاده قرار داد که پاک‌تر از سایر سوخت‌های فسیلی می‌باشد.
این روش را محققان موسسه ملی علوم و تکنولوژی اولسان کره جنوبی (UNIST) انجام داده‌اند. فرایند کاری آن به این صورت است که مانده‌های قهوه در ابتدا با مخلوط پتاسیم هیدروکسید خیس می‌شود و در مرحله بعد در دمای ۷۰۰ تا ۹۰۰ درجه سانتی گراد و در کوره گرمادهی می‌شود و در ‌‌نهایت جذب مواد کربنی پایداری را در مدت یک روز تولید می‌کند.
کریستین کمپ یکی از محققان این طرح می‌گوید: نکته مهم این است که ما می‌توانیم زمان تولید این مواد را کاهش داده و از ارزان‌ترین مواد برای تولید سوخت استفاده نماییم. این در حالی است که مانده‌های قهوه در مقایسه با همه مواد و ارگانیک‌های شیمیایی رایگان هستند و به نظر ما این فرایند روش بسیار آسانی می‌باشد.
نکته مهم دیگر نیز این است که ویژگی جذب کنندگی کربن به وسیله مانده‌های قهوه ویژگی کلیدی موفقیت این فرایند است. کمپ می‌گوید: به نظر می‌رسد وقتی که ما سدیم هیدروکسید را اضافه می‌کنیم تا کربن فعال را به وجود آوریم این ماده هر چیزی را می‌تواند به خود جذب کند.

 

پزشکین : آنچه درباره فواید تفاله قهوه نمیدانید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *