افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه درباره عوارض مصرف پروتئین گندم نمیدانید

nanan

  • سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه یوهانس گوتنبرگ، در این باره می گوید: « ATIها می توانند موجب افزایش التهاب در سایر مشکلات مزمن مرتبط با سیستم ایمنی در خارج از ناحیه شکم شوند.»

 

دانشمندان هشدار دادند پروتئین گندم می تواند منجر به بروز التهاب در بافت های فراتر از روده نظیر غدد لنفاوی، کلیه ها، طحال و مغز شود.

پروتئین «بازدارنده آمیلاز-تریپسین» (ATI) می تواند علائم آرتروز روماتیسمی، ام اس، آسم، کبد چرب غیرالکلی و همچنین بیماری روده التهابی را تشدید کند.

پروتئین ATI بیش از ۴ درصد پروتئین های گندم را تشکیل نمی دهد اما می تواند واکنش های قوی ایمنی را در روده آغاز کند که در سایر بافت های بدن هم پخش می شود.

دتلف شوپان، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه یوهانس گوتنبرگ، در این باره می گوید: « ATIها می توانند موجب افزایش التهاب در سایر مشکلات مزمن مرتبط با سیستم ایمنی در خارج از ناحیه شکم شوند.»

وی در ادامه عنوان می کند: «ما اثبات کردیم ATIهای موجود در گندم، که معمولا با گولتن تجاری همراه هستند، موجب فعال سازی انواع خاص سلول های ایمنی در روده و سایر بافت ها می شوند و احتمالا بدین ترتیب علائم بیماری های التهابی از قبل موجود تشدید می یابند.»

منبع : شهر خبر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *