افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه درباره علائم تب روانی نمیدانید

images

مطالعات بر روی تب انجام شده همانطور که قبلا هم بیان کرده بودیم تب بیماری نیست اما نشانه بروز اختلال و مشکل است که باید بررسی شود ، حالا می خواهیم بگویم همه ی تب نشانه بیماری جسمی نیست گاهی مشکلات روحی باعث بروز تب می شوند .

تب شدید در بسیاری از موارد علت جسمانی ندارد و از شرایط روانی بیمار نشأت می‌گیرد. تب روانی ناشی از استرس وضعیتی است که باعث افزایش دمای بدن می‌شود. به گفته محققان، وقتی در معرض حوادث عاطفی یا استرس مزمن قرار بگیرید، دچار تب روانی می‌شوید.
دکتر تاکاکازو اوکا از دانشکده کیوشو در دانشگاه علوم پزشکی ژاپن، که در رشته طب روان‌تنی تخصص دارد، می‌گوید: «با وجود اینکه این عارضه در مقالات مختلف معرفی شده است، تنها چند پزشک در سراسر جهان به مطالعه و پژوهش در این زمینه پرداخته‌اند». این عارضه در سال‌های اخیر شیوع بیشتری پیدا کرده است. دکتر اوکا با بیماران زیادی روبرو شده است که بسیاری از آنها از دانشجویانی بوده‌اند که در دانشگاه دچار استرس شده بودند. به گفته دکتر اوکا، از آنجایی که بسیاری از پزشکان درک کاملی از این پدیده روانی ندارند، تشخیص درست نمی‌دهند و مشکل بیماران را به شیوه‌های نامعقول درمان می‌کنند.
درجه حرارت بالای بدن و علائم ناشی از استرس، بیماران را با مشکلات متعددی مواجه می‌کنند. افزایش درجه حرارت بدن تنها یکی از علائم ابتلا به تب روانی است. بیمارانی که تحت درمان قرار می‌گیرند، تنها خواهان کاهش درجه حرارت بالای بدنشان نیستند؛ بلکه می‌خواهند از شر تمام علائم خلاص شوند.
روش‌های درمانی متعددی برای حل این مشکل وجود دارد؛ اما همگی به طور کلی شبیه روش‌های درمانی مربوط به اختلالات ناشی از استرس هستند که ارتباط مشخصی با تب روانی ندارند. با این حال، دکتر اوکا معتقد است که در آینده نزدیک پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه درمان این عارضه حاصل خواهد شد. دکتر اوکا به جای استفاده از واژه تب روانی از اصطلاح «هیپرترمی عملکردی» برای معرفی این عارضه استفاده می‌کند.

پزشکین : آنچه درباره علائم تب روانی نمیدانید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *