افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه درباره شیوه گل درمانی نمیدانید

76590_640

  • با گل درمانی می‌توان مجددا سلامت عاطفی فرد را به او بازگرداند و به این ترتیب از طریق درمان عاطفی، درمان جسمانی نیز صورت می‌پذیرد

«گل درمانی» یکی از اعضای خانواده طب کل‌نگر است. گرچه این شیوه درمان در ایران چندان شناخته شده نیست، اما مزایای بسیاری برای افرادی که از آن استفاده می‌کنند، دارد. این گل‌ها توسط یک پزشک انگلیسی به نام «باک» (Back) در سال ۱۹۳۰ کشف شدند. او ۳۸ گل را که دارای خواص قوی درمانی بودند، کشف کرد.

این فرآورده‌ها به شکل مایع درآمده و به صورت زیرزبانی استفاده می‌شوند. با گل درمانی می‌توان مجددا سلامت عاطفی فرد را به او بازگرداند و به این ترتیب از طریق درمان عاطفی، درمان جسمانی نیز صورت می‌پذیرد. این شیوه درمانی غالبا همراه با طب سوزنی فوق‌العاده خوب جواب می‌دهد.گل درمانی می‌تواند فرد را از استرس، غم، ناامیدی، احساس گناه و سرزنش، شک و تردید، عدم اعتماد به نفس، بی‌حوصلگی، حسادت و بدبینی نجات دهد.

این گل‌ها کاملا سالم و بدون عوارض بوده و در واقع یک معجزه الهی هستند که با خود شعور الهی به همراه دارند.آنها می‌توانند افراد سختگیر و منتقد را به انسان‌هایی انعطاف‌پذیر و مهربان، انسان‌های خسته را به انسان‌های پرانرژی و افراد غمگین و مضطرب را به انسان‌هایی شاد و شجاع تبدیل کنند.

در زیر به معرفی چند نمونه از گل‌ها می‌پردازیم:

۱- گل mimulus:

گلی است به رنگ زرد با گلبرگ‌های کوچک که در موارد زیر به کار می‌رود:

افراد خجالتی و کمرو

افرادی که ترس مشخصی دارند (مثل ترس از تنهایی، ترس از هواپیما، آسانسور، سخنرانی و…)

افراد حساس به صدا و سرما

افراد محتاط و وسواسی

این افراد بیشتر دچار کیست‌های تخمدانی یا سردرد می‌شوند.Mimulus برای کسانی که در خواب می‌ترسند و ناگهان از خواب می‌پرند، بسیار مفید است.

۲- گل Cerato:

گلی است بنفش متمایل به آبی که اصل آن در هیمالیا و به صورت وحشی است. دوره رشد آن تابستان بوده و برای افرادی مفید است که اطمینان به تصمیمات خود ندارند و دائم از دیگران نظرخواهی می‌کنند و همواره نیازمند به تایید دیگران هستند. آنها ظاهرا بسیار ساده و دارای هویت ضعیفی هستند و تمرکز کمی دارند.

افراد بعد از استفاده از گل Cerato بسیار مشتاق به یادگیری و کنجکاوی می‌شوند و توانایی جمع‌آوری اطلاعات، سازماندهی و استفاده از آنها را به دست می‌آورند. همچنین خود را پذیرفته و به خویشتن اعتماد می‌کنند و در تصمیمات‌شان پایدار می‌مانند.

۳- گل Pine:

برای افرادی به کار می‌رود که اغلب احساس گناه و خود را سرزنش می‌کنند، درونگرا هستند، بیشتر به محدودیت‌ها توجه دارند تا توانایی‌های‌شان، همواره خود را با تصورات منفی تخریب می‌کنند و احساس بی‌ارزشی و زیر دست بودن دارند.

۴- گل Holly:

برای افرادی مفید است که احساس حسادت و نفرت و دشمنی در همه سطوح دارند، همیشه ناراضی و کلافه و شاکی هستند، منفی و مشکوک به همه چیز نگاه می‌کنند، دائم دیگران را درون خود تحقیر می‌کنند، همیشه عصبانی، بدخلق و بدخو هستند.

۵- گل Beech:

برای افرادی مناسب است که رفتار و روش منتقدانه، متکبرانه و خودبین دارند و نمی‌توانند نظر دیگران را تحمل کنند. آنها همیشه بر مسند قضاوت نسبت به دیگران نشسته و فقط خطاهای دیگران را می‌بینند و از دیدن نتایج مثبت ناتوانند. همچنین دارای اصول معین، ثابت و کوته‌نظرانه و رفتارهای خشک و جدی هستند، تمایل به انزوا دارند، طرز حرف زدن‌شان به صورت والد سختگیر است و حالت سخنرانی دارد و دوست دارند بر دیگران غالب و مسلط باشند.این افراد با استفاده از گل «Beech» توانایی درک الگوهای رفتاری و انفرادی دیگران را پیدا می‌کنند و افرادی صبور و شکیبا می‌شوند.

۶- گل Red chestnut:

مخصوص افرادی است که دائم ترس و نگرانی برای اشخاص دیگر دارند، نگران مشکلات دیگران هستند دائم از بقیه مراقبت و محافظت می‌کنند، بیش از حد فداکار و قربانی هستند و دائم فکر می‌کنند اگر دیر اقدام کنند، ممکن است اتفاق بدی برای یکی از افراد خانواده‌شان بیفتد.

آنها دائم اتفاقات وحشتناکی را که ممکن است برای دیگران رخ دهد، تصور می‌کنند. به بچه‌ها مرتب هشدار می‌دهند که مواظب باشند. اگر مادرند، مادرانی نگران و همیشه دلواپس فرزندان خود هستند و شخصیت بسیار وابسته‌ای دارند، این افراد بعد از استفاده گل Red chestnut توانایی‌های زیر را پیدا می‌کنند:

۱- در شرایط دشوار توانایی ایجاد افکار مثبت، امنیت، تندرستی، سلامتی و شهامت در دیگران

۲- توانایی هدایت و تاثیر مثبت برای دیگران از راه دور و نزدیک

۳- حفظ خونسردی در موارد اضطراری و حفظ شرایط فیزیکی و فکری

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *