افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه درباره زبان و مشکلات زبان نمیدانید

آنچه درباره زبان و مشکلات زبان نمیدانید

images

پر کارترین عضو بدن زبان است که این ماهیچه به اصلاح قوی و پرکار به خیلی کارها به افراد کمک می کند و ممکن است در برخی موارد دچار مشکل شود که در این جا به آنچه درباره زبان و مشکلات زبان نمیدانید را بیان می کنیم .

زبان، که اغلب آن را قوی‌ترین ماهیچه در بدن می‌دانند، کارهای زیادی برای ما انجام می‌دهد. بدون زبان، نمی‌توانیم حرف بزنیم یا غذا بخوریم با این حال، چیزی که چندان جالب نیست زمانی رخ می‌دهد که زبان حالت غیرعادی پیدا کند. در اینجا به شایع‌ترین مشکلات زبانی اشاره می‌کنیم.
زبان جغرافیایی (نقشه‌ای)
خبر خوب درباره‌ی مشکل زبان جغرافیایی این است که ضرری ندارد. این بیماری خوش خیم بوده و هیچ ارتباطی با انواع سرطان یا عفونت ندارد. اما خبر بد این است که باعث می شود زبانتان شبیه نقشه جغرافیا به نظر برسد. یک زبان سالم متشکل از برجستگی‌های ریزریز و صورتی-سفید به نام پاپیلا است. وقتی دچار زبان جغرافیایی می‌شوید، برجستگی‌های روی زبان، پاپیلای خود را از دست می‌دهند بنابراین قرمز و صاف به نظر رسیده و حواشی آنها کمی متورم می‌شود.
زبان مودار سیاه
شاید یکی از ناخوشایندترین نوع بیماری‌های زبانی، بیماری زبان مودار سیاه باشد که زبان فرد را سیاه و پوشیده از کرک نشان می‌دهد. این بیماری هم بی‌ضرر بوده و موقت است. علت بروز آن وجود باکتری یا قارچ زیاد و رشد آنها در دهان است که منجر به تجمع آنها روی پاپیلا می‌شود. این مسئله باعث می‌شود که پاپیلا به جای پوست‌اندازی در حالت طبیعی، رشد کرده و دراز شود و اشکال مومانندی درست کند. این بیماری به دلایلی نظیر عدم رعایت بهداشت دهانی، سیگار کشیدن، نوشیدن قهوه‌ی زیاد و کم آبی بدن رخ می‌دهد.
زبان ترک‌خورده
در این بیماری، شیارها و ترک‌هایی روی سطح زبان شکل می‌گیرد که میزان عمقشان با هم فرق داشته و اغلب یک شکاف بارز در وسط زبان دیده می‌شود. معمولا ۵ درصد افراد دچار این وضعیت می‌شوند. حدود ۸۰ درصد از بچه‌هایی که سندروم داون دارند دچار این بیماری می‌شوند. علت آن هنوز مشخص نیست، اما این بیماری هم بی‌ضرر است.
زخم زبان
در این بیماری، لکه‌های ضخیم و سفید در داخل گونه‌ها، لثه و زبان شکل می‌گیرد. هنوز علت اصلی بروز آن مشخص نیست اما پزشکان می‌گویند که مصرف تنباکو دلیل اصلی تشدید آن است.

پزشکین : آنچه درباره زبان و مشکلات زبان نمیدانید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *