افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه درباره روغن لیمو و خواص آن نمیدانید

hee51

  • تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از روغن لیمو در عطر‌درمانی خصوصا در مقایسه با روغن حیاتی اسطوخدوس، به طور چشم‌گیری باعث افزایش سطح خلق و خو و بهبود روحیه می‌شود.

روغن لیمو که از پوست آن گرفته می‌شود، می‌تواند همه‌جا استفاده شود، از درمان‌های طبیعی و خانگی گرفته تا درست کردن محلول تمیزکننده خانگی.
۱.کشنده باکتری‌ها 
تحقیات آزمایشگاهی بر روی ای‌.کولی و سالمونلا در عصاره سیب نشان می‌دهد که روغن لیمو در میان سایر روغن‌های حیاتی تأثیر بیشتری در محافظت از بدن در مقابل این عوامل بیماری‌زا دارد. بنابراین جای تعجب نیست که در بسیاری از خوراک‌های سبزرنگ و آمیخته با سبزیجات و گیاهان، روغن لیمو به عنوان یکی از ترکیبات اصلی محسوب می‌شود. برای مصرف می‌توانید چند قطره از آن را به محلول آب و سرکه سفید بیافزایید تا قدرت آنتی‌باکتریال آن بیشتر شده و عطر خوبی هم داشته باشد.
۲.بهبود روحیه و خلق و خو
تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از روغن لیمو در عطر‌درمانی خصوصا در مقایسه با روغن حیاتی اسطوخدوس، به طور چشم‌گیری باعث افزایش سطح خلق و خو و بهبود روحیه می‌شود. سعی کنید مقداری از این روغن را به وان آب داغ اضافه کرده و در آن دراز کشیده تا عضلاتتان به خوبی شل شده و تسکین پیدا کرده و مجددا انرژی کسب کنید.
۳.محافظت از میوه تازه
طی دو تحقیق مختلف که بر روی خرمالو و توت‌فرنگی صورت گرفت مشخص شد که شستشوی این میوه با محلول آب و روغن لیمو باعث می‌شود تا برای مدت طولانی‌تری بتواند سالم بماند. خواص آنتی‌باکتریال آن باعث از بین رفتن میکروب‌هایی می‌شود که ممکن است در آن نهفته باشد.
۴.از بین بردن ویار صبحگاهی
بسیاری از زنان در دوران بارداری برای درمان بیماری‌ها از روش‌های درمانی گیاهی استفاده می‌کنند. به خاطر همین است که محقققان معتقدند که عطردرمانی می‌تواند باعث کاهش علائم ویار صبحگاهی شود. آنها به این نتیجه رسیدند که استنشاق روغن لیمو هنگام بروز نخستین نشانه بیماری تأثیر زیادی در از بین بردن حالت تهوع و استفراغ دارد.
۵.از بین بردن پشه‌ها
تحقیقات نشان می‌دهد که روغن لیمو در از بین بردن پشه‌ها تأثیر بسزایی دارد. علاوه بر این افزودن وانیلین (ماده‌ای جایگزین وانیل که در اکثر فروشگاه‌ها می‌توان آن را یافت) به روغن‌های حیاتی باعث دور ماندن پشه‌ها برای مدت طولانی از غذا می‌شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *