افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه درباره روش های پرکنندگی لب نمیدانید

  • بعد از تزریق به چهره جدیدم عادت کرده بودم و طبیعتا احساس بدی نسبت به ظاهرم نداشتم و حتی از تنوع ایجاد شده خوشحال هم بودم. دیگران هم به احترام نظر من چیزی نمی‌گفتند که گویای این باشد که چهره‌ام خوب نشده یا به صورتم نمی‌آید

 

کم عارضه ترین  روش برجسته‌سازی لب‌ها  کدام است؟
در یک جمله می‌توان گفت تزریق ژل استاندارد که ماندگاری طولانی نداشته باشد، بی‌خطرترین و ایده‌آل‌ترین روش برای برجسته کردن لب‌هاست.
روش‌های مختلفی برای برجسته‌سازی لب‌ها وجود دارد که متداول‌ترین‌هایش تزریق چربی، تزریق ژل یا پروتز است. اما اصولا چیزی که برای مدت طولانی در بدن باقی بماند، خطرناک است، بنابراین تزریق ژل استاندارد با ماندگاری چند ماهه یا چربی گزینه‌های مناسبی هستند.
البته تزریق چربی در ناحیه لب‌ها چندان گزینه خوبی نیست چراکه اگر مقدار کمی تزریق شود، به‌خاطر حرکت زیاد لب‌ها، خیلی زود جذب می‌شود و فرد دوباره باید در عرض مدت کوتاهی این عمل را تکرار کند. اگر هم در مقادیر زیاد تزریق شود، به شکل گلوله‌گلوله در می‌آید و ظاهر خوبی برای لب‌ها ایجاد نمی‌کند، بنابراین تزریق ژل‌های «هیالورونیک اسید» که ماندگاری ۹ماه تا یک‌سال دارند و بعد جذب بدن می‌شوند، بهترین گزینه برای حجیم کردن لب‌ها هستند.

  تزریق ژل برایم مشکل پزشکی به همراه نداشت
بعد از تزریق به چهره جدیدم عادت کرده بودم و طبیعتا احساس بدی نسبت به ظاهرم نداشتم و حتی از تنوع ایجاد شده خوشحال هم بودم. دیگران هم به احترام نظر من چیزی نمی‌گفتند که گویای این باشد که چهره‌ام خوب نشده یا به صورتم نمی‌آید. هیچ‌کس از این موضوع ناراضی نبود. خوشبختانه تزریق ژل، مشکلات پزشکی یا مشکلات مربوط به سلامت برای من همراه نداشت. در زندگی شخصی‌ام هم مخالفتی وجود نداشت ولی به‌تدریج در ارتباط با مردم و مواجهه با واکنش‌های آنها و شنیدن مداوم این جمله  که «شما که خیلی خوب بودی، چرا خودت را به این شکل در آوردی؟» کم‌کم متوجه این قضیه شدم که یک جای کار اشتباه است.

 شغلم باعث شد ژل‌ها را تخلیه کنم
جالب اینکه محرومیت‌های شغلی‌ام در ارتباط با بازیگری که برایم ایجاد می‌شد با سکوت همراه بود. یعنی به من نمی‌‌گفتند که دلیل اینکه انتخاب نمی‌شوم، چیست. مثلا برای بستن قرارداد برای سریال تاریخی دعوت می‌شدم و بعد بهانه‌ای می‌آوردند و می‌گفتند ان‌شاءالله کار بعدی. هیچ‌کس به‌طور واضح به من نمی‌گفت داستان چیست و این قضیه مرتبا تکرار می‌شد‌ تا اینکه یک‌بار یکی از همکاران خوبم خیلی واضح و رک به من گفت که داستان چیست و یک به یک از سریال‌هایی نام برد که انتخاب اول‌شان من بودم و بعد از دیدن من منصرف شده بودند. حقیقت تلخی بود که مواجهه با آن من را تکان داد و البته صادقانه بگویم متاثرم کرد. من به قدرت بازیگری خودم ایمان دارم و محرومیت از بازی در سریال‌های خوب و نقش‌های فوق‌العاده به‌خاطر چند سی‌سی ژل، برایم قابل درک ولی تلخ بود. از آن روز به بعد دنبال پزشکی بودم که به من این اطمینان را بدهد که اولا تخلیه ژل خطری برایم نداشته باشد و ثانیا من را به حالت طبیعی قبل از تزریق ژل بازگرداند. خوشبختانه خارج کردن ژل بسیار عالی و آسان و بدون هیچ عارضه‌ای توسط متخصص انجام شد. تمام کسانی که به‌دلیل ظاهر غیرطبیعی آن ژل من را برای حضور در نقش‌ها دعوت نمی‌کردند، الان خوشحال هستند و تمایل خود برای همکاری و دعوت من برای ایفای نقش را اعلام کرده‌اند. البته ناگفته نماند که تا قبل از تخلیه ژل هم من بازیگری خود را ادامه می‌دادم‌، ولی محدودتر بود و در پروژه‌هایی که دوست داشتم، نبود.

 پزشکم را به ۲۰۰ نفر معرفی کردم
با پیشنهادهای عجیب در اینستاگرام مواجه می‌شوم؛ مثلا می‌گویند خانم رخام ما حاضریم هر تعداد دنبال‌کننده که می‌خواهید به صفحه شما اضافه کنیم. گاهی به صورت خصوصی پیام می‌دهند که کامنت با متن دلخواه یا لایک به تعداد زیاد موجود است. ترجیح می‌دهم همه این موارد واقعی باشد تا زمانی که با خودم خلوت می‌کنم، احساس متقلب بودن به من دست ندهد. موضوع برداشتن پروتز لب نیز به نوعی فرهنگسازی بود. شراره رخام ضمن ارائه این مطلب به خبرآنلاین ادامه می دهد: من با اشتباهی، به جایگاه شغلی‌ام آسیب جدی وارد کرده بودم. می‌خواستم این تجربه را با دیگران سهیم شوم که دیگران آن را تکرار نکنند. برخی دوستان گفتند جسارت زیادی داری که چنین کاری می‌کنی. این یک وظیفه اجتماعی است که بگویم من این راه را رفتم و به بن‌بست رسیدم تا دیگران نیز چنین کاری را تکرار نکنند. این رفتار، نوعی کمک است. در طول این مدت به بیش از ۲۰۰نفر، شماره تلفن پزشکم را دادم تا از این معضل نجات پیدا کنند.

 از پروتزهای حجم‌دهنده  چه می‌دانید؟
جراحی پروتز لب یک عمل جراحی نسبتا ساده است که اصولا در عرض یک ساعت، جراح شکاف‌های کوچکی در لب‌ها (معمولا گوشه لب‌ها) ایجاد کرده، یک تونل کوچک برای جا دادن پروتز ایجاد می‌کند، بعد پروتز را در تونل داخل لب قرار می‌دهد. دست آخر هم با اصلاح اندازه پروتز و بستن شکاف‌های روی لب، عمل تمام می‌شود و نتیجه‌اش هم همیشگی خواهد بود.  در ضمن انواع مختلفی از پروتزهای لب وجود دارد که برای بزرگ کردن لب‌ها به صلاحدید متخصص و با توجه به نیاز فرد مورد استفاده قرار می‌گیرند و نتیجه نهایی هر کدام از آنها کمی با دیگری متفاوت است که لازم است در این مورد نیز، قبل از عمل با پزشک خود مشورت کنید.

چطور پروتز را در لب‌ها قرار می‌دهند؟
برای قرار دادن پروتز در لب‌ها بعد از بیهوشی که می‌تواند به صورت بیهوشی عمومی یا بیهوشی موضعی انجام شود، در قسمت داخلی لب جایی که مرز بین مخاط خشک و مخاط تر لب است یک برش بسیار ریز ایجاد می‌کنند. سپس میان عضلات لب یک تونل باریک ایجاد کرده و پروتز را داخل تونل قرار می‌دهند.

 عوارض پروتز لب‌ها 
یکی از عوارضی که استفاده از پروتز و حجیم کردن دائمی لب‌ها به همراه دارد، ایجاد جای زخم، سفت شدن لب‌ها و تغییر شکل پروتز است. گاهی ممکن است بدن پروتز را پس بزند. گاهی ممکن است فرد با افزایش سن، شل شدن عضلات و افتادگی لب‌ها با تغییر شکل لب‌ها و بدشکل شدن آنها مواجه شود و نکته دیگری که باید درنظر گرفت این است که تخلیه پروتز از لب‌ها معمولا با تخریب بافت لب‌ها انجام می‌شود و همین مسئله نیز ازجمله مواردی است که باعث می‌شود تزریق ژل یا چربی در مقایسه با پروتز خواهان بیشتری در جهان داشته باشد. البته نباید فراموش کرد که عوارض ذکر شده احتمالی است و متخصص توضیح کاملتری درباره آن می‌تواند بدهد.

 تزریق ژل یا چربی؟
اینکه برای بزرگ‌تر شدن و حجیم شدن لب‌ها سراغ کدام‌یک از این روش‌ها بروید، بستگی به توصیه متخصص و انتخاب شما دارد. تزریق ژل روشی موقتی است که در آن از ماده هیالورونیک اسید استفاده می‌شود. ۶ماه تا یک‌سال بعد از تزریق ژل امکان جذب آن توسط بدن وجود دارد و این امر معمولا در افراد مختلف، متفاوت است. فراموش نکنید که نوع ژل، کیفیت آن و البته نحوه تزریق آن تاثیر زیادی در نمود آن دارد چراکه در برخی موارد با جابه‌جایی ژل امکان گلوله شدن ژل در لب‌ها وجود دارد که البته اگر توسط متخصص حاذق انجام شود قابل کنترل خواهد بود اما تزریق چربی در مقایسه با تزریق ژل کمی دشوارتر است و در مقایسه با تزریق ژل و حتی جای‌گذاری پروتز عوارض احتمالی کمتری دارد. تزریق چربی که از بدن خود فرد گرفته شده، قطعا سازگاری بیشتری با بدن فرد دارد و دردسرهای احتمالی وجود جسم خارجی در بدن و احتمال عفونت را به صفر می‌رساند. اما یکی از مسائل آن، این است که حدود ۵۰درصد چربی ۷ تا ۱۰روز بعد از تزریق جذب می‌شود و نیاز به تزریق دوباره برای تکمیل کار دارد.

چقدر طول می‌کشد؟
تزریق ژل معمولا ۱۵ تا ۲۰دقیقه طول می‌کشد. پیش از انجام تزریق ناحیه لب بیمار و موضع مربوطه با تزریق داروی بی‌حسی به‌صورت موضعی دچار بی‌حسی می‌شود، بنابراین تزریق‌هایی که برای قرار دادن ژل درون لب‌ها صورت می‌گیرد بدون درد یا با درد بسیار اندک انجام می‌شود. دارویی که معمولا برای بی‌حسی استفاده می‌شود لیدوکایین است که در صورتی که نسبت به آن حساسیت یا آلرژی دارید بهتر است با پزشک‌تان درباره آن صحبت کنید.

آیا شما گزینه خوبی برای این کار هستید؟!
اگر لب‌های‌تان نازک یا کوچک است، می‌توانید گزینه خوبی برای جراحی بزرگ کردن لب‌ها باشید اما حداقل باید ۱۸سال‌تان شده باشد و از نظر بدنی هم سالم باشید، ضمن اینکه قبل از انجام این عمل توقع بی‌جا نداشته باشید و فکر نکنید لب‌های‌تان را تا هر اندازه که دل‌تان بخواهد، می‌توانید برجسته و بزرگ کنید! قطعا فرم فعلی لب‌های شما درنتیجه نهایی تاثیر زیادی خواهد داشت و نباید خودتان را با دیگران مقایسه کنید!
در ضمن یادتان باشد در این عمل احتمال واکنش‌های آلرژیک وجود دارد، بنابراین هرگونه سابقه آلرژی خود به مواد و داروهای مختلف را حتما با پزشک‌تان در میان بگذارید.

مراقبت‌های بعد از عمل
در اغلب موارد فرد بعد از تزریق ژل به استراحت و مراقبت ویژه‌ای نیاز ندارد. غالب افراد می‌توانند بعد از تزریق  روند زندگی خود، کار و برنامه‌های روزانه‌شان را دنبال کنند. گاهی بعد از تزریق فرد در موضع تزریق کبودی احساس می‌کند که این مسئله در مورد تزریق‌های هیالورونیک کمتر و در بیشتر موارد بدون کبودی است اما در صورت بروز کبودی جای نگرانی نیست چون بسته به فرد یک تا هفت روز بعد از تزریق جای کبودی به‌طور کامل از‌بین می‌رود. در کنار کبودی قرمزی موقت، درد و تورم هم از عوارض شایع تزریق است که با استفاده از کیسه یخ می‌توان به برطرف شدن آنها بین یک تا هفت روز امید داشت.

 هرگز فراموش نکنید 
برجسته‌سازی لب‌ها مثل تمام خدمات پزشکی ممکن است با عوارض جانبی همراه باشد. عوارضی که می‌توان آنها را با انتخاب متخصص حاذق و با‌تجربه کنترل و مدیریت کرد.
مثل هر تزریق دیگری در ناحیه صورت معمولا تزریق می‌تواند با عوارض آلرژیک و حساسیت، درد حین تزریق، تورم و احتمال کبودی همراه باشد. در برخی موارد ممکن است عدم قرینگی لب‌ها به‌دلیل تزریق حجم متفاوت کمی نگران‌کننده باشد که البته همه اینها با انتخاب یک پزشک کاربلد و خبره قابل کنترل است.

قبل از تزریق باید بدانید 
بعد از انتخاب بهترین روش برای حجیم کردن لب‌ها و به‌دنبال آن بهترین و استانداردترین مواد برای این کار یکی دیگر از شروط برای انجام یک کار بی‌عیب و نقص انتخاب پزشک ماهر و متخصص است.  شاید بتوان از این سه مورد به‌عنوان اضلاع یک مثلث نام برد که اگر هر کدام از آن به‌خوبی انتخاب و بررسی نشود، نمی‌تواند درنهایت رضایت شما را دربر داشته باشد، بنابراین اگر روش درست انتخاب شود و مواد استاندارد تهیه و مورد استفاده قرار بگیرد اما هنگام تزریق دقت لازم برای قرینه‌سازی یا حجم ماده تزریق شده صورت نگیرد احتمال این وجود دارد که فرد در آینده نزدیک با مشکل ظاهری مواجه شود. یا اگر حجیم‌سازی به هر دلیل چه با خواست خود فرد یا چه به‌دلیل تزریق نامناسب اگر بیش از اندازه و خارج از استانداردهای طبیعی سایز لب انجام شود، ممکن است خیلی زود فرد را در برابر ظاهر جدیدش با واکنش مواجه کرده و او را دلزده کند، بنابراین لزوما مشکلات و عوارض پزشکی یا عفونت نیست که باعث پشیمانی افراد می‌شود‌ که البته این موارد با انتخاب متخصص حاذق قابل کنترل و پیشگیری است.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *