افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه درباره رنگ درمانی نمیدانید

آنچه درباره رنگ درمانی نمیدانید

  • رنگ درمانی به‌عنوان درمان جامع و غیرتهاجمی معرفی می‌شود. رنگ‌ها در همه‌جا و در اطراف ما وجود دارند. با استفاده از رنگ‌ها در چاکراهای بدن خود تعادل ایجاد کنید. هر رنگ دارای طیف نوری خاصی است که سبب می‌شود هر رنگ انرژی خاصی از خود ایجاد کند؛

 

 

رنگ درمانی به‌عنوان یک درمان مکمل است که قدمت آن به هزاران سال پیش‌بر می‌گردد و ریشه تاریخی آن مربوط به مصر باستانی، چین و هند است. هر رنگ دارای طول‌موج‌های نوری مختلف است، بنابراین هر رنگ دارای انرژی و طول‌موج مخصوص خود است.
انرژی مربوط به هریک از طیف‌های هفت‌رنگ قرمز، نارنجی،زرد،سبز، آبی، نیلی و بنفش است و با چاکراهای هفت‌گانه بدن در ارتباط است. هر چاکراه در بدن به‌عنوان یک موتور فرض می‌شود که همواره باید به‌درستی کار کند.
بنابراین ایجاد تعادل درچاکراه‌های انرژی باعث سلامتی و تندرستی در بدن می‌شود. رنگ درمانی می‌تواند به تعادل مجدد و یا تحریک انرژی در چاکراه‌ها کمک کند. جالب است بدانید که؛ هر رنگ اختصاص به یک چاکراه دارد به‌این‌ترتیب که: قرمز مربوط به چاکرا پایه، رنگ نارنجی مربوط به استخوان خاجی (استخوان لگن خاصره)، سبز مربوط به چاکراه قلب، رنگ آبی مربوط به چاکراه چشم و بنفش مربوط به چاکراه تاج سر است.
رنگ درمانی می‌تواند به حفظ تعادل در سطح فیزیکی بدن کمک کند همچنین رنگ‌بر سطح روحی و معنوی افراد تاثیرگذار است.
زمانی که در رحم مادر بودیم اولین تجربه خود را از رنگ تجربه کردیم؛ رنگ صورتی رحم مادر باعث حفظ و پرورش آرامش در جنین می‌شود.
رنگ‌ها می‌تواند در خودآگاه افراد تاثیر بگذارند و باعث ایجاد حس آرامش، ترس یا غم شود.
همچنین برای حل مشکلات احتمالی و برطرف کردن احساسات منفی و تعادل عاطفی و معنوی به‌نوبه خود کمک می‌کنند.
رنگ درمانی به‌عنوان درمان جامع و غیرتهاجمی معرفی می‌شود. رنگ‌ها در همه‌جا و در اطراف ما وجود دارند.
با استفاده از رنگ‌ها در چاکراهای بدن خود تعادل ایجاد کنید.
هر رنگ دارای طیف نوری خاصی است که سبب می‌شود هر رنگ انرژی خاصی از خود ایجاد کند؛ انرژی مربوط به هر یک از رنگ‌های طیف نور بر چاکرا اصلی بدن تاثیر می‌گذارد.
تاثیر رنگ‌ها بر کاهش وزن
رنگ‌ها برای درمان تعدادی از مشکلات سلامتی جسمی و روانی استفاده‌شده است.
رنگ‌ها بر فرآیندهای فیزیولوژیکی و بیولوژیکی و بیوشیمیایی در مغز شما مانند سنتز هورمون تاثیر می‌گذارد.
با توجه به تحقیق سازمان BHIA رنگ‌بر روحیه و انرژی ما تاثیر می‌گذارد و همچنین می‌تواند برای درمان جنبه‌های مختلف سلامت وزندگی ما تاثیرگذار باشد.
سرکوب اشتها
با توجه به خواص رنگ‌ها، رنگ آبی باعث سرکوب اشتها می‌شود، بنابراین گنجاندن رنگ آبی در برنامه غذایی باعث از دست دادن وزن در افراد می‌شود. استفاده از بشقاب آبی، رومیزی آبی و حتی وسایل آبی در آشپزخانه به لاغرتر شدن شما کمک می‌کند. رنگ‌های خانواده قرمز باعث تقویت اشتها در شما می‌شوند بنابراین برای از دست دادن وزن از استفاده از رنگ‌های خانواده قرمز اجتناب کنید.
بالا بردن سوخت‌وساز بدن
رنگ قرمز اشتها را افزایش می‌دهد و نباید در آشپزخانه شما مورداستفاده قرار گیرد از طرفی رنگ قرمز متابولیسم را افزایش می‌دهد.
شما می‌توانید آبی را که زیر آفتاب مانده و بی‌مصرف شده، کاغذ قرمز را دور شیشه آن قرار دهید و چند ساعت در زیر نور آفتاب قرار دهید بعد از چند ساعت حاوی انرژی و آماده نوشیدن است
.صفحه اصلی پروسه
رنگ آبی‌رنگ رایجی در طبیعت نیست بنابراین بدن شما به‌طور خودکار در برابر هرگونه مواد غذایی آبی واکنش نشان می‌دهد. بنابراین در طبخ و طراحی مواد غذایی از رنگ آبی استفاده کنید؛ اضافه کردن چند قطره از رنگ آبی به برنج، ماکارونی یا نان می‌تواند میزان جذب شما به ظرف غذا را به میزان چشمگیری کاهش دهد که این امر سبب می‌شود شما کمتر غذا بخورید. اگر نمی‌توانیم پرده یا وسایل منزلتان را بارنگ‌های جدید جایگزین کنید سعی کنید تغییر رنگ را در مناطق کوچکی از آشپزخانه یا میز نهارخوری اعمال کنید. شما با اعمال یک تغییر کوچک می‌توانید تاثیر آن را ببینید. با توجه به مطالعات انجام‌شده توسط دانشگاه آکسفورد پرس، در سال ۲۰۰۵ استفاده از رنگ‌ها برای درمان مشکلات بدن و ذهن هم ممکن است موثر باشد، بااین‌حال هیچ مدرک علمی در این زمینه وجود ندارد و نیاز به مطالعات و تحقیقات بیشتری در این زمینه هستیم.

 

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *