افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه درباره دیابت سرد و گرم نمیدانید

آنچه درباره دیابت سرد و گرم نمیدانید

  • دیابت گرم ترکیبی از غلبه‌ی سودا و صفراست که در آن اندام به سیاهی گرایش پیدا می‌کند. این نوع دیابت باعث مشکلات عروقی و بیماری‌‌های کبدی می‌شود همچنین به هم ریختن فاکتورهای خونی مانند غلظت و چربی خون در این بیماران رایج است.

 

ذیابیطس یا دیابیطس، کلمه‌ای یونانی است که در کتب طب سنتی برای توصیف علایمی مشابه بیماری دیابت به کار رفته است.

این علایم عبارتند از تشنگی، پرنوشی و پر ادراری. حکمای طب سنتی ایران، سومزاج کبد و کلیه را دلیل این بیماری می‌دانستند و بیماری دیابیطس را به دو دسته‌ی دیابیطس بارد (دیابت سرد) و دیابیطس حار (دیابت گرم) تقسیم کرده‌ و برای هر کدام درمان‌هایی معرفی کرده‌اند.

دیابت گرم

دیابت گرم ترکیبی از غلبه‌ی سودا و صفراست که در آن اندام به سیاهی گرایش پیدا می‌کند. این نوع دیابت باعث مشکلات عروقی و بیماری‌‌های کبدی می‌شود همچنین به هم ریختن فاکتورهای خونی مانند غلظت و چربی خون در این بیماران رایج است.

در طب سنتی، مصرف گیاهان پایین‌آورنده‌ی قند خون نقش بسزایی در درمان این بیماری دارد. البته مصرف این ترکیبات باید به تشخیص و تجویز پزشک متخصص طب سنتی باشد، در غیر این صورت ممکن است فرد دچار کاهش بیش از حد قند خون شود و احتمال بروز شوک انسولین نیز خواهد بود.

برای درمان باید داروهایی را در نظر گرفت که کبد را پاک‌سازی و مرطوب کرده و حرارت آن را کاهش دهند. این گیاهان در دفع صفرای زائد از خون نقش بسزایی دارند، به برقراری تعادل مزاجی کبد و درمان سومزاج گرم کبد کمک می‌کنند و باعث جذب مواد موثر به اعماق مویرگ‌های بدن می‌شوند.

دیابت سرد

دیابت سرد تبلور بلغم سوخته و علایم بارز آن، بروز اختلالاتی در کلیه‌ها، مشکلات گوارشی، یبوست، ترش کردن و گزگز است. به دلیل غلظت سودا، خون به دست‌ها و پاها نمی‌رسد و نبض اندام‌ها کند و سرد می‌شود.

برای درمان باید داروهای دفع کننده‌ی سودای اضافه مصرف شده و کبد پاکسازی و مرطوب شود.

همچنین اعضای رئیسه‌ی بدن مانند مغز، قلب و کبد باید تقویت شوند، درنتیجه عوارض سو‌مزاج سودا و تمام بیماری‌هایی ناشی از انباشتگی خلط سودا برطرف می‌شود.

در مورد خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها نیز باید به مزاج بدن توجه داشت. دو ارگان بسیار مهم که در دیابت مورد توجه‌اند؛ کبد و کلیه‌ها هستند و افراد با توجه به مزاج بدن و این اعضا باید از خوردن مواد بسیار گرم یا سرد پرهیز کنند و در صورت لزوم تحت نظر متخصص، داروهایی برای تقویت و رفع انسدادهای این اعضا مصرف کنند.

نکته‌ی بسیار مهم این است که بیماران مبتلا به دیابت نباید خودسرانه داروهای شیمیایی را قطع کرده و از داروهای گیاهی استفاده کنند، بلکه با رعایت دستورات و تحت نظر پزشک متخصص باید به تدریج و با کنترل قند، میزان داروهای شیمیایی کم شود.

 

منبع : بهداشت نیوز

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *