افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه درباره خواص درمانی پوست لیمو نمیدانید

آنچه درباره خواص درمانی پوست لیمو نمیدانید

  • پوست لیمو به بهبودی سلامت استخوان کمک می‌کند، زیرا سرشار از کلسیم و ویتامین C است که در حفظ و درد بهبود سلامت استخوان نقش دارد. همچنین از ابتلا به بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان، آرتریت رماتوئید و رماتیسم التهابی جلوگیری می‌کند.

 

بسیاری از ما درباره خواص مفید و ارزش غذایی پوست لیمو اطلاعی نداریم، بنابراین بهتراست قبل از دور انداختن پوست لیمو کمی به خواص آن فکر کنیم، چرا که حتی پوست لیمو نیز بسیار مفید است.

بهترین روش برای خوردن پوست لیمو

اکنون اجازه دهید بهترین شیوه برای خوردن پوست لیمو را پیشنهاد کنیم. ابتدا باید لیمو را در فریزر نگهدارید تا فریز شود. سپس آنها را خرد یا رنده کنید. حال می‌توانید این تکه‌ها را در سالاد استفاده کنید و یا مستقیماً با مقداری شکر مخلوط کرده و میل بفرمایید.این بهترین شیوه است تا هم از مزه و هم از خواص مفید پوست لیمو بهره‌مند شوید.

پوست لیمو به بهبودی سلامت استخوان کمک می‌کند، زیرا سرشار از کلسیم و ویتامین C است که در حفظ و درد بهبود سلامت استخوان نقش دارد. همچنین از ابتلا به بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان، آرتریت رماتوئید و رماتیسم التهابی جلوگیری می‌کند.
همچنین در کاهش استرس اکسیداتیو نقش دارند. پوست لیمو حاوی مقدار زیادی بیوفلاونوییدهای مرکبات است که منبع بسیار قوی برای مبارزه با استرس اکسیداتیو در بدن می‌باشد. مردم بندرت آگاهی دارند که از پوست لیمو در جلوگیری  و درمان سرطان استفاده می‌شود. پوست لیمو حاوی سالوسترولQ 40 و لیمونن می‌باشد که با سلول‌های سرطانی موجود در بدن مبارزه می‌کند.

همچنین فلاونوییدهای پلی‌فنول موجود در پوست لیمو باعث کاهش سطح کلسترول خون می‌شود که در بهبود سلامت قلب مفید است. وجود پتاسیم در پوست لیمو باعث حفظ فشار خون در سطح مناسب می‌شود. علاوه بر این پوست لیمو از بیماری‌های قلبی، حمله قلبی و ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند. پوست لیمو همچنین برای بهداشت دهان و دندان مفید است.کمبود ویتامینC مشکلاتی نظیر خونریزی لثه،اسکوروی و التهاب لثه را به وجود می آورد. پوست لیمو سرشار از اسید سیتریک می‌باشد که می‌تواند کمبود ویتامینC موجود را تامین کند به علاوه با مشکلات شناخته شده دهان و لثه به مبارزه بپردازد.

در کاهش وزن نیز موثر است. پوست لیمو دارای اجزاء ترکیب کننده‌ای هست که به عنوان پکتین شناخته شده است و مسئولیت کاهش وزن بدن را به عهده دارد. علاوه بر این پوست لیمو در جلوگیری از مشکلات پوستی نظیر چین و چروک، آکنه، رنگدانه‌ها و لکه‌های تیره نقش دارد. رادیکال‌های آزاد نقش بسیار مهمی در این فرایند بازی می‌کنند. همچنین آنها سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند که تا حد زیادی در سم زدایی پوست نقش دارند.

از دیگر مزایای مفید پوست لیمو می‌توان به پاکسازی کبد، تقویت مویرگ‌ها، درمان عفونت گوش، گردش خون منظم، کاهش انقباضات ماهیچه‌ای، جلوگیری از سکته و … اشاره کرد.

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *