افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه درباره تومورهای مغزی نمیدانید

آنچه درباره تومورهای مغزی نمیدانید

  • تمام تومورهای مغزی دارای این ویژگی مشترک هستند که به سایر اندام ها سرایت نمی کنند، زیرا نحوه دسترسی آن ها به رگ های خونی با سایر اندام های بدن متفاوت است.

 

***تمام تومورهای مغزی، سرطانی نیستند
انواع مختلفی از تومورهای مغزی وجود دارند که برخی خوش خیم هستند؛ یعنی با سرعت بسیار کم رشد می کنند و یا اساسا در خارج از بافت مغز ایجاد می شوند. برخی دیگر بدخیم هستند، به سرعت رشد می کنند و درمان آن ها امکان پذیر نیست.

***تومورهای خوش خیم هم ممکن است منجر به مشکلات جدی شوند
علت خطرساز شدن تومورهای مغزی این است که جمجمه یک فضای محدود و بسته از جنس استخوان ضخیم است و به همین علت هر چیزی که درون جمجمه یا خارج از بافت مغز رشد کند فضای زیادی را اشغال کرده و به نقاط حساس مغز فشار وارد می کند. به همین علت در مورد تومورهای مغزی تنها به نوع آن ها توجه نمی شود، بلکه محل شکل گیری تومور هم دارای اهمیت زیادی است.
مشکلاتی که در پی تشکیل یک تومور مغزی ایجاد می شوند شامل مشکلات بینایی، دشواری در تکلم، ناتوانی در درک زبان یا ضعف در یک طرف بدن را شامل می شوند.

***تومورهای مغزی از جمجمه خارج نمی شوند
تمام تومورهای مغزی دارای این ویژگی مشترک هستند که به سایر اندام ها سرایت نمی کنند، زیرا نحوه دسترسی آن ها به رگ های خونی با سایر اندام های بدن متفاوت است.

***استفاده از تلفن همراه موجب تشکیل تومور مغزی نمی شود
همه ما این شایعه را شنیده ایم که مکالمه با تلفن همراه موجب تشکیل تومور مغزی می شود. با وجود این هیچ مدرک علمی و مستدلی وجود ندارد که این شایعه را تایید کند. واقعیت این است که ما به درستی نمی دانیم چه چیزی عامل تشکیل تومورهای مغزی است.

***نمی توان مانع تشکیل و رشد تومورهای مغزی شد
متاسفانه هیچ راه مؤثری برای جلوگیری از تشکیل و رشد تومورهای مغزی وجود ندارد. با وجود این پزشکان توصیه می کنند که افراد، به ویژه افراد کمتر از ۱۸ سال، تا حد ممکن از قرار گرفتن در معرض تشعشعات شدید اجتناب کنند.

 

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *