افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه درباره اختلالات قطع قاعدگی نمیدانید

آنچه درباره اختلالات قطع قاعدگی نمیدانید

1445291764-170098-1

 

دانستنی هایی درباره برخی اختلالاتی که بعد از قطع قاعدگی در زنان بروز می کند و آنچه درباره اختلالات قطع قاعدگی نمیدانید را در این مطلب به طور خلاصه برای بالا بردن اطلاعات شما از اختلالات قطع قاعدگی بیان می کنیم .

به ندرت پیش می‌آید که قطع قاعدگی یا آمنوره بخواهد روی سلامت شما تأثیر بگذارد، اما در برخی مواقع ممکن است مسبب بیماری حادی شود که قدرت باروری شما را دچار اختلال کند. قطع قاعدگی نوعی بیماری است که در آن چرخه‌ی قاعدگی رخ نمی‌دهد و بر دو نوع است: فقدان قاعدگی اولیه که در آن، زن هیچگاه دچار قاعدگی نشده در حالیکه فقدان قاعدگی ثانویه شرایطی است که زن بیش از شش ماه قاعده نشده باشد در حالی است که قبلا چرخه‌ی قاعدگی داشته است.
ناباروری
قطع قاعدگی می‌تواند تأثیر عمیقی بر قابلیت باروری زن داشته باشد. تخمدان اکثر زنانی که مبتلا به آمنوره هستند، قادر نیست به موقع تخمک را رها کند. همانطور که می‌دانید تخمک‌گذاری در فرآیند بارورسازی، برای شکل‌گیری و آزاد کردن تخم بالغ اهمیت فراوان دارد.
کمبود استروژن
قطع قاعدگی با کاهش میزان تولید استروژن و افزایش تستسترون ارتباط مستقیم دارد. در سطح بیرونی، زن ممکن است موی صورتش زیاد شده و اندازه‌ی سینه‌اش کوچک شود. به علاوه کمبود استروژن مستقیما بر تراکم استخوان تأثیر می‌گذارد. با ادامه‌ی کاهش استروژن، استخوان دچار پوکی شده و به خاطر فشاری که به آن وارد می‌شود ممکن است بشکند. زنانی که در دوران پیشایائسگی بوده و به دنبال درمان فقدان استروژن خود نیستند، احتمال بروز پوکی استخوان در آنها بالاتر بوده و از طرفی این خطر بعد از یائسگی هم در آنها وجود دارد.

 
کیست‌های تخمدانی
تولید بیش از اندازه‌ی هورمون‌های مردانه، خصوصا تستسترون منجر به عدم تعادل تخمدانی شده که می‌تواند به کیست‌های تخمدانی بیانجامد. سندروم تخمدانی چندکیستی یکی از این بیماری‌هاست که مانع از تولید تخم‌های بالغ از سوی فولیکول‌ها ‌می‌شود.

 

پزشکین : آنچه درباره اختلالات قطع قاعدگی نمیدانید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *