افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه درباره اثرات داروهای نانو نمیدانید

download (3)

  • دکترای داروسازی به مزایای نانوداروها اشاره و تصریح کرد: ما در داروسازی مدرن با استفاده از علم نانوتکنولوژی به دنبال دو اصل مهم افزایش کارایی داروها و کاهش عوارض جانبی آنها هستیم.

نانو داروها چه فایده هایی برای بدن ما دارند چه استفاده هایی دارند و در چه زمینه های درمانی موثر خواهند بود چگونه تولید می شوند و تفاوت آن ها با داروهای معمولی چیست ؟اصطلاح نانو در این داروها به وجه تمایز آن ها با دیگر داروها اشاره میکند می خواهیم به کاربرد این نوع داروها اشاره کنیم .

 عضو هیأت مدیره انجمن علمی داروسازان با اشاره به مزایای نانوداروها در افزایش کارایی داروها و کاهش عوارض جانبی آنها گفت: درد هدیه‌ای از جانب خدا است بر همین اساس درمان آن در داروسازی اهمیت بسزایی دارد.

علی رزازان با اشاره به اینکه پیشرفت داروسازی در دنیا جلوتر از پزشکی است، اظهار کرد: دانشمندان داروسازی علیرغم تعداد کم نسبت به دانشمندان علوم پزشکی دارای رشد خیلی بالاتری هستند.

دکترای داروسازی با اشاره به اینکه درد علامت یک بیماری است، تصریح کرد: همچنین درمان و دلایل ایجاد آن نیز برای یک پزشک خیلی مهم تلقی ‌می‌شود.

عضو هیأت مدیره انجمن علمی داروسازان تأکید کرد: درد نعمتی است که خداوند در وجود انسان قرار داده است و زمانی که قرار است بدن به نوعی بیماری دچار شود در مرحله اول خود را به صورت درد نشان می‌دهد.

رزازان، با بیان اینکه درد هدیه‌ای از جانب خدا است، افزود: به عنوان مثال وقتی کلیه‌ها بیمار می‌شود اگر درد در آن ناحیه ایجاد نشود ما نمی‌توانیم پی ببریم که کدام قسمت بدن دچار مشکل و بیماری شده است.

وی ادامه داد: همچنین درد رایج‌ترین علامت بیماری‌ها در بین انسان‌ها به شمار می‌آید، بر همین اساس درمان آن برای ما در داروسازی اهمیت بسزایی دارد و از طرفی در تمام دنیا وقتی کسی دچار دردی می‌شود خصوصا دردهای حاد و کوتاه مدت اصطلاحاً خود درمانی می‌کنند و این کار را با داروها و مسکن‌های ضد درد آن درد را تسکین دهد.

متخصص نانوتکنولوژی پزشکی با اشاره به پیشرفت علم داروسازی در مورد تولید داروهای ضددرد در کشور و دنیا اذعان کرد: در مورد تولید داروهای ضددرد کشور ما هنوز به صورت جدی وارد عرصه فعالیت نشده است، در حالی که محصولات نانو داروهای ضددرد در دنیا که وارد بازار دارویی جهان شده‌اند به تعداد کم ۴-۵ دارو وجود دارد که یکی از آنها توسط شرکت ژاپنی و بقیه آن را شرکت‌های امریکایی و اروپایی تولید نموده‌اند.

دکترای داروسازی به مزایای نانوداروها اشاره و تصریح کرد: ما در داروسازی مدرن با استفاده از علم نانوتکنولوژی به دنبال دو اصل مهم افزایش کارایی داروها و کاهش عوارض جانبی آنها هستیم.

عضو هیأت مدیره انجمن علمی داروسازان تشریح کرد: برای استفاده ازاین علم می‌توانیم اولاً با استفاده از سیستم‌های نوین دارورسانی داروهایی که در حال حاضر وجود دارند و اصطلاحاً داروهای قدیمی است را لباس جدید بپوشانیم که این کار باعث بهبود کارایی و کاهش عوارض جانبی آنها خواهد شد و راه دیگر نیز کشف داروی جدید است.

رزازان، بیان داشت: بیشترین کمک نانوتکنولوژی در داروسازی مدرن مربوط به سیستم‌های دارو رسانی نوین است، ما سیستم‌های دارورسانی متعددی داریم که از حامل‌های مختلفی که اکثر نانوذرات و در اندازه نانو (بین ۱ تا ۵۰۰ نانومتر ) هستند هستند استفاده می‌کنند که مثل لیپوزوم‌ها، نانوذرات طلا و غیره که در واقع عمده حامل‌هایی هستند که در حال حاضر در دنیا بر روی آنها کار تحقیقاتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه محصولات بسیاری از این حامل‌ها تجاری سازی و وارد بازار جهانی شده است و به بیماران عرضه می‌شود، گفت: البته عمده تمرکز سیستم‌های نوین دارورسانی برای تولید بیشتر در زمینه داروهای ضد سرطان است که دانشمندان داروسازی در دنیا بر روی این زمینه کار می‌کنند.

متخصص نانوتکنولوژی پزشکی در پایان اشاره کرد: در نتیجه از آنجایی که درد هم عامل بسیار مهمی است و ارتباط مهمی با سلامت یک فرد دارد، داروهای ضد درد نانویی هم وارد بازار شده‌اند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *