افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه درباره آبله مرغان این بیماری مسری و ویروسی نمیدانید

  • دوره کمون بیماری آبله مرغان ۱۰ تا ۲۱ روز و بطور متوسط ۱۵ روز می‌باشد، یعنی که اگر کودک شما با فردی که مبتلا به بیماری آبله مرغان است تماس داشته و توسط آن فرد آلوده شده باشد.

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: بیماری «آبله مرغان» در کودکان به صورت خوش‌خیم است و با رعایت کردن نکات بهداشتی و استحمام به صورت روزانه می‌توان به بهبودی کودک کمک کرد.

پرویز طباطبایی متخصص بیماری‌های عفونی، بیماری آبله‌ مرغان را جزو مسری‌ترین بیماری ویروسی اعلام کرد و گفت: در آبله مرغان بروز راش‌ها در ناحیه تنه و سینه بیشتر است و در اندام‌ها کمتر ظاهر می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دوره کمون بیماری آبله مرغان ۱۰ تا ۲۱ روز و بطور متوسط ۱۵ روز می‌باشد، یعنی که اگر کودک شما با فردی که مبتلا به بیماری آبله مرغان است تماس داشته و توسط آن فرد آلوده شده باشد، ۱۰ تا ۲۱ روز طول می‌کشد تا کودک علائم بیماری را نشان داده و جوش‌ها در سطح بدن او ظاهر گردند.

متخصص بیماری‌های عفونی اضافه کرد: این بیماری ویروسی است و احتیاج به درمان خاصی ندارد، در سنین بالاتر از ۱۲ سال می‌توان از داروی ضد ویروسی آسیکلوویر استفاده کرد و برای پیش‌گیری از این بیماری واکسن وجود دارد که در دوران ۱۵ ماهگی آن را به کودک تزریق می‌کنند.

وی افزود: این بیماری در کودکان به صورت خوش‌خیم است و با رعایت کردن نکات بهداشتی و استحمام به صورت روزانه به بهبودی کودک می‌توان کمک کرد. همچنین نکندن جای زخم از به‌جای ماندن آثار بیماری جلوگیری می‌کند و از انتشار عفونت استافیلوکوکی و یا دیگر عفونت‌ها به تمامی بدن کودک غلبه می‌کند.

طباطبایی در پایان گفت:‌ این بیماری معمولاً حداکثر تا ۶ روز بهبود می‌یابد و رعایت نکات بهداشتی و استحمام روزانه نباید فراموش شود.

 منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *