افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه از اثرات پدر در تربیت و رشد کودک نمیدانید

  • دخترانی که در دوران کودکی از بی توجهی پدر رنج برده، در هر رابطه ای بدنبال آن توجه گمشده هستند و همچنین آرزوهای خود را فراموش کرده و از روابط پدر و فرزندی چیزی جز احساس شک، عیب جویی، کینه و تلخی به یاد نمی آورند.

 

فریبا احدی بیگلو روانشناس تربیتی  اظهار کرد: معمولا دختران بخصوص در سنین پایین تر به پدر خود بیشتر وابسته بوده و نیاز به محبت او داشته و سعی دارند تا برای او بیشتر جلب توجه کنند زیرا اولین مردی که دختر به او ابراز علاقه می کند، پدرش است.

وی گفت: پدری که نقش طبیعی خود را به عنوان حامی جنسیت دخترش نادیده می گیرد باعث آسیب رساندن به روحیه وی شده و بدلیل نیاز به سلطه جنس مذکر، رشد جنسی عادی دختر از طریق معاشرت با محارم متوقف شده که در این صورت در آینده با مشکلاتی از جمله گرایش به افرادی خارج از حریم خانواده می شود.

احدی بیگلو ادامه داد: پاسخی که پدر به ابراز علاقه دختر خود می دهد باعث رشد جنسی او در مسیری صحیح می شود همچنین سلطه جویی، تملک طلبی، و انتقاد پدر از دخترش باعث شده تا در آینده رشد جنسی و علاقه دختر به جنس مخالف مخدوش و یا نابود شود.

این روانشناس تربیتی خاطرنشان کرد: دخترانی که در دوران کودکی از بی توجهی پدر رنج برده، در هر رابطه ای بدنبال آن توجه گمشده هستند و همچنین آرزوهای خود را فراموش کرده و از روابط پدر و فرزندی چیزی جز احساس شک، عیب جویی، کینه و تلخی به یاد نمی آورند.

وی با بیان اینکه یک پدر به عنوان یک پرورش دهنده تاثیر مهمی بر رشد زنانگی دخترش دارد، خاطر نشان کرد: تحقیقات نشان می دهد دخترانی که در خانه هایی رشد کرده اند که مادر مسلط و پدر منفعل بوده و در تصمیم گیری ها شرکت نداشته و نقش تربیتی به عهده ندارد، در آینده با مردان دچار مشکل خواهند شد.

این روانشناس با ابراز تاسف از اینکه بعضی پدرها ممکن است به جای دختر، پسر خواسته باشند به همین علت آنها هیچ وقت دخترشان را به دلیل پسر نشدنش نبخشیده و فعالیت های پسرانه را در او تقویت می کنند،ادامه داد: از رفتارهای پسرانه در او احساس خشنودی و از انجام رفتار غریزی زنانه ابراز نارضایتی می کنند که باید در نوع رفتار خود تجدید نظر کنند.

وی گفت: کودکان در مورد چگونگی برخورد والدین با یکدیگر بسیار دقیق هستند به همین دلیل چگونگی برخورد پدر با مادر، به خصوص روی رفتار زنانه  دختران تاثیر می گذارد همچنین اگر مردی مسئولیت پذیر، علاقه مند، حمایتگر و تایید کننده رفتار مادری همسر خود باشد، دخترتان نه تنها تعریف روشنتری از مردانگی و پدر بودن در ذهن دارند بلکه احترام بیشتری برای زنانگی خود قائل خواهند بود.

 

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *