افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آموزش کمک های اولیه غرق شدگی

9995154882924012816002271508610818113183

  • مصدوم را فورا از آب خارج کنید و در طول انجام این کار، خیلی مراقب باشید زیرا فردی که در حال غرق شدن است، گاهی آنقدر وحشت‏زده می‏شود که ممکن است شما را سفت بگیرد و جان شما را نیز به خطر بیندازد.

 

۱) در غرق‏شدگی، به دنبال قطع تنفس، بین ۴ تا ۶ دقیقه می‏توان زنده ماند. پس در این مدت کوتاه، مراحل زیر را به سرعت و با دقت انجام دهید.

۲) مصدوم را فورا از آب خارج کنید و در طول انجام این کار، خیلی مراقب باشید زیرا فردی که در حال غرق شدن است، گاهی آنقدر وحشت‏زده می‏شود که ممکن است شما را سفت بگیرد و جان شما را نیز به خطر بیندازد. در صورت امکان، بهتر است یک شاخه یا کنده‏ی درخت را به جایی که دستش می‏رسد، بفرستید.

۳) اگر مصدوم بیهوش است، حتی‏المقدور از یک وسیله‏ی شناور استفاده کنید و مصدوم را با احتیاط روی آن قرار دهید. وقتی از آب خارج شدید، مصدوم را به پشت بخوابانید.

۴) اگر مصدوم نفس نمی‏کشید، به او تنفس دهان به دهان بدهید و این کار را تا زمانی‏که او بدون کمک شما شروع به تنفس کند یا کمکی از راه برسد، ادامه بدهید. یادتان باشد که بازگشت به تنفس عادی در چنین فردی ممکن است بین ۱ تا ۲ ساعت طول بکشد. به هر حال، در چنین شرایطی، به هیچ عنوان نباید مصدوم را تنها بگذارید. ۵) وقتی او بدون کمک شما شروع به تنفس کرد، حتی اگر هنوز سرفه می‏کند، کافی است کنارش بایستید تا امدادگران از راه برسند.

 

منبع : سلامتیسم

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *