افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آموزش کمک های اولیه به مصدوم برق گرفته

case111

  • اگر مصدوم هوشیاری خود را به‏ دست آورده، امدادگران را خبر کنید و تا وقتی که آنها برسند، مصدوم را با یک پتو یا کت بپوشانید تا بدنش گرم بمانید. اگر زمین سرد است، یک پتو هم زیر بدن مصدوم قرار دهید

 

۱) وقتی به این مشکوک شده‌‏اید که برق‏‌گرفتگی عامل بیهوشی مصدوم بوده، باید بسیار بااحتیاط عمل کنید و هرگز به مصدوم دست نزنید، مگر اینکه ابتدا برق را قطع کرده باشید.

۲) برق را از پریز اصلی، قطع‏‌کننده‏‌های مدار یا جعبه فیوز قطع کنید. البته خاموش کردن یک وسیله، به تنهایی، خطر برق‏‌گرفتگی را از بین نمی‏‌برد. با استفاده از یک تکه چوب خشک، سیم یا خط برق قطع‏‌شده را از مصدوم جدا کنید. یادتان باشد تا زمانی‏ که برق قطع نشده، جان شما نیز در خطر است.

۳) اگر تنفس مصدوم تضعیف یا قطع شده، تنفس دهان به دهان را شروع کنید.

۴) اگر مصدوم هوشیاری خود را به‏ دست آورده، امدادگران را خبر کنید و تا وقتی که آنها برسند، مصدوم را با یک پتو یا کت بپوشانید تا بدنش گرم بمانید. اگر زمین سرد است، یک پتو هم زیر بدن مصدوم قرار دهید. اگر مصدم هوشیار است، باید کمک کنید تا صاف دراز بکشد و پاهایش را کمی از سطح زمین بالاتر بیاورد. اگر مصدوم بیهوش است، در حالی‏که یک بالش زیر سرش گذاشته‏‌اید، او را به یک سمت بچرخانید و هیچ‏‌گونه خوراکی یا نوشیدنی به او ندهید.

۵) سوختگی‏‌های الکتریکی، حتی اگر سطحی به نظر برسند، معمولا تا اعماق بافت‏ نفوذ می‏‌کنند. هرگز خودسرانه موادی مانند خمیردندان، دارو‏های خانگی یا اسپری روی این سوختگی‏‌ها نزنید. از گذاشتن یخ بر روی سوختگی‏‌هایی که عرضی بیشتر از ۲ اینچ دارند نیز خودداری کنید.

 

منبع : سلامتیسم

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *