افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آموزش پختن انواع لبو

fo3559

لبو مخصوص فصل زمستان میباشد.امروز تصمیم داریم پختن لبو با فر و با گاز را آموزش دهیم.بهتر است لبوهایی را انتخاب کنید که سفت و کوچک تر هستند

مواد لازم برای پخت لبو :

 

 چغندر قرمز ۵ عدد
 آب  ۵ لیوان
 شکر یا نبات ۳ قاشق غذاخوری

طرز پخت لبو روی اجاق گاز :

 

چغندرها را خوب بشویید ، ۵ لیوان آب و چغندرها را داخل قابلمه بریزید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و در آن را ببندید و به مدت ۲ – ۳ ساعت بگذارید لبوها بپزند و نرم شوند ( باید پس از پخت ۲ لیوان آب ته قابلمه باقی مانده باشد ) .

شیره ای که ته قابلمه باقی مانده است را روی لبوها بریزید و داغ سرو کنید

پس از پخت لبوها را از قابلمه خارج کنید و پوست بکنید و حلقه ای خرد کنید  ، شکر یا نبات را به آب لبو اضافه کنید سپس لبوهای حلقه شده را داخل قابلمه برگردانید و ۱ ساعت دیگر با حرارت ملایم لبوها را بپزید سپس لبوها را از قابلمه خارج کنید و شیره ای که ته قابلمه باقی مانده است را روی لبوها بریزید و داغ سرو کنید.

روش پخت لبو در فر، یک روش رژیمی بوده و نیازی به شکر ندارد

 

طرز پخت لبو در فر :

 

چغندرها را بشویید و با پوست داخل آلمینیوم بپیچید سپس چغندرها را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید تا بپزند و نرم شوند ، این روش پخت رژیمی بوده و نیازی به شکر ندارد.

 

نکته ها :

 

بهتر است چغندرها را کوچک و سفت انتخاب کنید تا لبوی خوشمزه تری داشته باشید ، در صورتی که چغندر بزرگ است به مقدار آب بیشتر و زمان بیشتری برای پخت نیاز دارد ، برای قرمز ماندن رنگ لبو و جلوگیری از سیاه شدن لبو دو سر ضخیم چغندر را با چاقو جدا نکنید.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *