افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آموزش تصویری کاپ میگو با خمیر فیلو

کاپ

میگو یکی از خوراکی هایی میباشد که به دلیل فسفر بالا برای کودکان بسیار مقوی میباشد.امروز تصمیم داریم کاپ میگو با خمیر فیلو را آموزش دهیم امیدوارم که از خوردن آن لذت ببرید

مواد اولیه :
میگوی ریز۳۰۰ گرم
خمیر فیلو یا خمیر یوفکا به میزان لازم
پیاز۱ عدد
قارچ ورقه شده ۲۰۰ گرم
سیر رنده شده ۱ عدد
زنجبیل رنده شده ۱ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای نصف یک عدد
فلفل سبز تند به میزان دلخواه
گوجه فرنگی ۱-۲ عدد
پنیر پیتزا به میزان دلخواه
پیازچه خرد شده به میزان دلخواه

 

طرز تهیه :

ابتدا میگو ها رو تمیز بشورید و پاک کنید و به قطعات ریز خرد کنید . اگر میگوی مورد استفاده تون درشت نیشت میتونید بصورت درسته استفاده کنید که شیک تر میشه .
پیاز رو خرد کنید و تو کمی روغن تفت بدید. میگوها رو به پیاز اضافه کنید.وقتی میگو تفت داده شده سیر و زنجبیل و فلفل سبز و نمک و ادویه دلخواه رو اضافه کنید.

 

 

r1941

 

 

قارچ ها رو به میگو اضافه کنید و روی حرارت بالا مرتب هم بزنید تا اونها هم تفت داده بشن و به آب نیفتن

 

 

1942

 

 

بعد فلفل دلمه ای رو خرد کنید و به مایه اضافه کنید.

 

 

1943

 

 

خمیر فیلو رو به قطعات مربع شکل به ابعاد تقریباً ۱۰در۱۰ سانت ببرید. (البته سایزش به خودتون بستگی داره، هر چه بزرگتر باشه لبه های کاپ میاد بالاتر و به همون اندازه خوردنش هم سخت تر میشه.)

 

 

1945

 

 

کمی کره آب شده روی هر خمیر بمالید.

 

 

1946

 

 

۳ ورقه خمیر رو بذارید روی هم. ضخامت کاپ به خودتون بستگی داره، می تونید از ۲ تا یا ۴ تا ورقه استفاده کنید.و با هم فرو کنید تو قالب کاپ کیک … وسط خمیر رو کف قالب جاسازی کنید و لبه های خمیر رو چین بدید.

 

 

r1947

 

 

فر رو از قبل با حرارت ۲۰۰ درجه گرم کنید.بعد توی کاپ ها رو با مایه میگو پر کنید.یه مقدار هم پنیر پیتزا و بعدش یه کمی هم پیازچه خرد شده بپاشید روش.قالب رو بذارید تو فر و حدود ۵-۶ دقیقه صبر کنید. مواظب باشید نسوزه، چون خیلی حساسه و ممکنه سریعاً بسوزه

 

 

1948

 

 

در آخر در حدود ۲-۳ دقیقه گریل را روشن کنید تا پنیرها حسابی طلایی باشه.مدت زمان بیشتر از این باعث میشه پیازچه ها بسوزه.

 

 

1949

 

 

بعد با احتیاط کاپ ها رو از تو قالب بیارید بیرون و تو ظرف سرو بچینید!

 

 

 نکته :
همین فیلو کاپ را با مواد دیگر هم می توانید تهیه و سرو کنید. می توانید به جای میگو از گوشت چرخ شده و قارچ و یا فیله مرغ و قارچ و یا سبزیجات استفاده نمایید

خواص میگو :
میگو جزء پر‌مصرف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای دریایی در سراسر جهان است و پرورش انواع گونه‌های آن با افزایش مصرف افزایش چشمگیری داشته است.
میگو منبع خوبی از عنصر سلنیوم است. سلنیوم در سلامت انسان نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند. این عنصر برای سوخت و ساز بدن ضروری است و از مهم‌ترین نقش‌های آن می‌توان به تاثیر آن در متابولیسم هورمون‌های تیروئید، خواص آنتی‌اکسیدانی و ارتقاء سیستم ایمنی بدن اشاره نمود. منبع خوبی از اسید‌های چرب امگا-۳ است. این نوع اسید‌های چرب بیشتر در غذاهای دریایی و در روغن استخراج شده برخی گیاهان وجود دارند و همچنین منبع خوبی از فلوئور است.
علیرغم فوایدی که در خصوص میگو ذکر شد، باید توجه نمود که میزان کلسترول در میگو بالا است. گرچه بدن انسان قادر می‌باشد با افزایش مصرف کلسترول از طریق رژیم غذایی میزان تولید کلسترول در بدن را کاهش دهد تا مقدار کلسترول خون افزایش نیابد، اما توصیه می‌شود کسانی که مبتلا به کلسترول خون بالا هستند در مصرف میگو زیاده‌روی ننمایند.

امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *