افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آموزش درست کردن سرمه خانگی

سرمه

سرمه معمولا برای تقویت ابرو و مژه و زیبا کردن چشم ها استفاده میشود.ما امروز قصد داریم طرز تهیه سرمه خانگی را به شما عزیزان آموزش دهیم

سرمه اغلب جهت تقویت مژه و ابرو و زیبا کردن چشم در اطراف چشم استفاده می شود عده ای از آن به جای مداد ابرو استفاده می کنند تا مانع ریزش ابرو شود بهتر است سرمه کاملا اصل و بهداشتی باشد. در غیر اینصورت عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت. توصیه میشود سرمه را بهداشتی در خانه خودتان درست کنید.

 

سرمه بادام : بهترین سرمه برای چشم سرمه ی بادام شیرین است. برای اینکار ابتدا تعدادی بادام را مغز کنید. یک عدد سوزن یا میله ی باریک را درون یک مغز بادام فرو ببرید و روی شعله گاز قرار دهید. وقتی که بادام روشن شد آن را داخل کاسه انداخته و ظرفی روی آن بگذارید، با سوختن بادام دود به طرف ظرف، بالا رفته و سرمه را بوجود می آورد.

 

سرمه فندق هم به طریق سرمه بادام تهیه می شود.

 

سرمه قلم گاو : ابتدا قلم گاو یا گوساله را از وسط نصف کرده و تمام مغز آن را خارج کنید.سپس این مغزها را داخل کاسه ای ریخته و روی بخار آب بگذارید، تا کاملاً آب شود. حالا کاسه را از روی بخار آب برداشته و با دو عدد آجر بر روی زمین یک اجاق درست کنید. سپس کاسه را روی اجاق گذاشته و داخل آن را یک تکه پنبه و یا یک تکه باند گاز قرار دهید.

 

به صورتی که مقداری از باند یا پنبه بیرون از روغن باشد، حالا آن باند یا پنبه را آتش بزنید و یک ظرف بر روی آن برگردانید، توجه داشته باشید بین آنها فاصله باشد و گرنه آتش خاموش میگردد و حال دود حاصل از سوختن به ظرف بالا می چسبد و سرمه درست می شود، می توانید در هر بار سرمه ها را خالی کنید تا به داخل ظرف بازنگردد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *