افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آموزش تهیه یک صابون خانگی برای لکه های صورت

  • جعفری حاوی آنتی اکسیدانهای قوی، ویتامین ها و مواد معدنی است که بعد از نفوذ به پوست عوارض منفی فعالیت رادیکال های آزاد ناشی از نور خورشید را خنثی می کند و به این ترتیب باعث بهبود روند احیای پوستی می شود.

 

لکه های قهوه ای روی صورت از جمله مشکلاتی است که در بین خانم ها رایج است و باعث شکایت و ناراحتی آنها می شود. این لکه های قهوه ای معمولا به دلیل اختلالات هورمونی و قرار گرفتن مداوم در نور خورشید ایجاد می شوند. البته با افزایش سن نیز بروز آنها امری طبیعی است. اما پیشگیری از بروز این لکه ها و کم رنگ کردن آنها به زیباتر شدن پوست کمک می کند.

برای این کار نیاز چندانی به صرف هزینه های بالا نیست. می توانید با استفاده از مواد طبیعی نیز اقدام کنید. البته لازم است عادت های روزمره تان را نیز اصلاح کنید تا کمک بیشتری به کاهش لکه ها و تمیز شدن پوست کرده باشد.

جعفری یک سبزی سرشار از آنتی اکسیدان است که خاصیت احیاکنندگی و لایه برداری دارد و به کاهش لکه های روی پوست صورت کمک زیادی می کند. شما می توانید با کمک این سبزی معطر یک صابون خانگی و طبیعی برای کم رنگ کردن لکه های روی پوست تهیه کنید.

صابون جعفری یک محصول طبیعی است که به کمک آنتی اکسیدان ها و خواص دیگر آن به زیبایی و سلامت پوست کمک می کند.

این سبزی معطر که در تهیه غذاها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد از زمان دوران باستان در خدمت تهیه محصولات زیبایی نیز بوده است. چون حاوی خواصی است که منافذ پوست را به صورت عمقی تمیز می کند،سلولهای مرده را از بین برده و لکه ها را کم رنگ تر می کند.

تاثیر جعفری در سلامت و زیبایی پوست

جعفری حاوی آنتی اکسیدانهای قوی، ویتامین ها و مواد معدنی است که بعد از نفوذ به پوست عوارض منفی فعالیت رادیکال های آزاد ناشی از نور خورشید را خنثی می کند و به این ترتیب باعث بهبود روند احیای پوستی می شود. ویتامین C موجود در این سبزی به حفظ کلاژن و الاستین پوست کمک می کند و به این ترتیب احتمال بروز چین و چروک زودهنگام را کاهش می دهد.

ترکیبات سفید کننده موجود در جعفری نیز فعالیت رنگدانه ها را کاهش داده و باعث روشن تر شدن لکه های تیره رنگ می شود. جعفری خاصیت تقویت کنندگی و خنک کنندگی دارد. بنابراین علاوه بر سفت کردن پوست باعث کاهش تورم و تحریک پوست در افراد آلرژیک می شود. ترکیبات طبیعی جعفری همچنین می تواند جریان خون در صورت را بهبود دهد. این ترکیبات روند اکسیژن رسانی به سلول ها را افزایش داده و مشکلاتی مانند سیاهی و گودی زیر چشم ها را کاهش می دهد.

روش تهیه صابون جعفری و کاهش لکه های قهوه ای

صابون جعفری از ترکیب این گیاه با چند ماده سالم و مفید برای پوست تهیه می شود:

جوی دوسر

چای سبز

شیر

عسل

این ترکیب باعث به دست آمدن ماده ای می شود که خواص روشن کنندگی، لایه برداری و احیاکنندگی دارد و استفاده منظم از آن به طور چشمگیری ظاهر پوست را بهتر می کند. می توانید از این صابون هر هفته یکبار استفاده کنید. بهتر است شبها این کار را انجام دهید و اجازه دهید پوست از هر نوع آلودگی خلاص شود.

مواد لازم

دم کرده چای سبز           نصف لیوان(معادل ۱۲۵ میلی لیتر)

دم کرده جعفری             نصف لیوان(معادل ۱۲۵ میلی لیتر)

پودر شیر                   ۲ قاشق غذاخوری(معادل ۲ گرم)

آرد جوی دو سر           ۲ قاشق غذاخوری( معادل ۲۰ گرم)

عسل ارگانیک             ۲ قاشق غذاخوری(معادل ۵۰ گرم)

صابون گلیسیرنه            ۶۰ گرم

روش تهیه

برای تهیه دم کرده های اشاره شده از دو تا سه قاشق غذاخوری چای یا سبزی استفاده کنید. بعد از اینکه این دم کرده ها خنک شد، پودر شیر و آرد جوی دو و عسل را به آن اضافه کنید. همه مواد را با قاشق چوبی هم بزنید تا یک خمیر یکدست حاصل شود. این خمیر را کنار بگذارید. صابون گلیسیرینه را با روش حرارت غیرمستقیم(بن ماری) آب کنید. زمانیکه صابون تان آب شد زیر حرارت را خاموش کرده و آنرا با دیگر ترکیبات مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را داخل قالب بریزید و اجازه دهید دو تا سه ساعت استراحت کرده و سفت شود.

روش استفاده

زمانی که صابون طبیعی و بدون نگهدارنده و مواد شیمیایی حاضر شد نباید آن را در آب حل کرد چون خیلی زود مقاومت خود را از دست می دهد و باز می شود. کافیست دستان را مرطوب کنید و صابون را به آن بمالید تا حالت کف کردگی پیدا کند. قبل از مالیدن آن به پوست تان، آرایش صورت را کاملا تمیز کنید. صابون را به روی لکه های قهوه ای بزنید و ۵ دقیقه صبر کنید. در نهایت با آب سرد شستشو دهید. البته می توانید تا سه بار در هفته نیز از این صابون استفاده کنید. بعد از استفاده از این صابون جعفری کرم مرطوب کننده و کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.

یادتان باشد که استفاده از مواد طبیعی به صرفه است و تاثیر خوبی در کاهش لکه ها دارد و سلامت پوست تان را ارتقا می دهد. با استفاده منظم از این شیوه پوستتان را تغذیه می کنید و بعد از مدتی پوستتان جوانتر، سفت تر و سالم تر می شود.

 

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *