افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آموزش به کودکان برای جلوگیری از سرماخوردگی

  • به فرزندتان بیاموزید که درون آرنج خود عطسه یا سرفه کند. به زعم بسیاری از صاحب نظران، عطسه و سرفه در آرنج خم شده بهترین راهکار سلامت عمومی پس از صابون است.

 

یا تاکنون دیده اید فرزندتان بینی اش را با پشت دستش پاک کند؟ همانطور که می دانید کودکان میکروب های زیادی را انتقال می دهند. اما شما می توانید با روش های بسیار ساده حتی به کودکان ۲ الی ۳ ساله تان بیاموزید که چگونه مانع از دریافت یا انتقال سرماخوردگی یا آنفلوآنزا شوند. احتمالا این امر به تمرین و تکرار زیادی نیاز دارد اما ارزشمند خواهد بود.

۵ گام زیر را به کودکانتان بیاموزید:

۱. شستشوی دست ها.

شستشوی دست ها یکی از بهترین راه ها جهت پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا است.

به فرزندتان کمک کنید دستهایش را به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشوید.. سپس دستهایش را آب کشیده و خوب خشک کنید.

به فرزندتان زمان صحیح شستن دست ها را بیاموزید. پس از استفاده از سرویس بهداشتی، پیش از خوردن غذا، پس از آمدن به منزل از بیرون، پس از استفاده از دستمال کاغذی آلوده و زمانی که دست ها کثیف شده اند می بایست شستشو انجام شود.

۲. استفاده از لیوان و لوازم شخصی جداگانه.

کودکان اغلب خوراکی و نوشیدنی های خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. با این شرایط، در صورتی که شخصی به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا مبتلا شده باشد احتمال سرایت و انتقال ویروس ها بسیار بالا خواهد بود.

توصیه می شود حتی در صورتی که شخص بیماری هم وجود ندارد از استفاده مشترک وسایل پرهیز شود. به یاد داشته باشید افراد پیش از شروع عطسه و سرفه قابلیت سرایت بیماری را دارند.

از آنجایی که والدین، نمونه های خوبی برای فرزندانشان هستند و عمل های آن ها عینا توسط فرزندانشان اجرا می شود آنها نیز باید موارد مذکور را رعایت کنند.

۳. سرفه کردن در درون آرنج.

به فرزندتان بیاموزید که درون آرنج خود عطسه یا سرفه کند. به زعم بسیاری از صاحب نظران، عطسه و سرفه در آرنج خم شده بهترین راهکار سلامت عمومی پس از صابون است.

نحوه انجام این کار را به فرزندتان نشان دهید. این عمل به قدری ساده و راحت است که یقینا بدون هیچ مشکلی آن را انجام خواهند داد.

۴. استراحت به میزان کافی.

کودکان می بایست خواب کافی داشته باشند. برای کودکانی که در سن ۵ الی ۱۰ سال قرار دارند ۱۰ الی ۱۱ ساعت خواب در شب و برای کوچکترها زمان بیشتری مورد نیاز است. چنین عملی به کارکرد بهتر سیستم ایمنی آنان و بهبودی سریعتر در زمان سرماخوردگی یا آنفلوآنزا بسیار کمک می کند.

هنگامی که فرزند شما به آنفلوآنزا دچار شده باشد، میل بیشتری به خواب خواهد داشت. اما اگر او سرما خورده است و مانند همیشه به فعالیت می پردازد، از او بخواهید اندکی دراز کشیده و استراحت کند حتی اگر نمی تواند بخوابد. اندکی موسیقی ممکن است در این مورد به شما کمک کند.

بهتر است به او بگویید “مانند خوردن غذای سالم، خواب کافی هم به بدن تو کمک می کند  تا قوی مانده و با میکروب ها بجنگد”.

۵. بازی را به تعویق بیاندازید.

به فرزندتان بیاموزید که هنگام بیماری می بایست در منزل بماند. اگر زمانی که حال مساعدی ندارد به محیط های بازی، مهمانی تولد یا چنین مکان هایی رود، به سادگی می تواند میکروب را گسترش دهد. شهروند خوب بودن را به آنها بیاموزید.

اگر فرزند شما سلامت است اما دوست او عطسه می کند، به او یادآوری کنید که دستهایش را قبل و بعد از بازی شسته و از تماس با دست دوستش خودداری نماید. به او اجازه دهید بازی هایی را انتخاب کند که از تماس با دیگران به دور است.

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *