افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آلودگی هوا ضریب هوشی کودک را کم می کند

 

 

  • با توجه به شرایط آلودگی هوا در تهران و سایر شهرستان‌ها به والدین توصیه  میکنیم در برنامه تغذیه‌ای کودک علاوه بر مواد پروتئینی، سبزیجات و میوه‌های تازه را نیز قرار دهند؛ همچنین خوردن سیب به دلیل جذب ترکیبات سرب و دفع از راه ادرار فراموش نشود.

این روزها آلودگی هوا در اکثر شهرهای بزرگ به اوج خود رسیده است  که عواقب بیشماری برای سلامتی انسانها بخصوص ا فراد مسن و کودکان در پی دارد در این بخش درباره تاثیرات آلودگی بر   هوش کودکان مطالبی را بطور کامل بیان میکنیم  که از مسائل مهم و قابل توجهی است

 

آلودگی هوا ضریب هوشی کودکان تهرانی را ۵ تا ۱۰ درصد از سایر کودکان کمتر کرده است؛ همچنین کم خونی و کمبود ویتامین D از دیگر تبعات آلودگی هواست.

آلودگی هوا در تهران هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مسئله پر اهمیتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

در آلودگی هوا وجود فلزاتی مانند سرب و آلاینده‌هایی مثل ازن بیش از مقدار مجاز است.  وارونگی هوا فلزات سنگینی مانند سرب را در سطح پائین‌تری می‌آورد و کودکان به دلیل داشتن قد کوتاه بیشترین قربانیان سرب هستند.

سرب یک ماده بی‌رنگ و سنگین است که از طریق خون به قسمت‌های مختلف بدن وارد می‌شود و در مغز و مغز استخوان رسوب پیدا می‌کند و خارج سازی آن بسیار سخت است؛ پس می‌توان گفت که عملاً راهی برای خارج‌سازی آن وجود ندارد و این مواد ۱۰ تا ۱۵ سال در نسوج بدن باقی می‌مانند.

 

وقتی این مواد در مغز کودک وارد می‌شوند، ضریب هوشی را کاهش می‌دهد و می‌توان گفت آلودگی هوا ضریب هوشی کودکان تهرانی ۵ تا ۱۰ درصد کمتر از سایر کودکان قرار داده است.

عوارض دیگر آلاینده‌های موجود در هوا ا:‌ اختلالات تنفسی و بروز زمینه‌های آلرژی از دیگر تبعات آلودگی هواست، به طور مثال کودکانی که در این محیط‌ها زندگی می‌کنند، اغلب بعد از یک سرماخوردگی، عوارض طولانی مدتی چون سرفه‌های بیش از حد و آبریزش دارند که آلودگی هوا، علت اصلی آن است. استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان داشت: کم‌خونی نیز یکی دیگر از بیماری‌هایی است که به واسطه آلودگی هوا برای شخص به وجود می‌آید؛ همچنین کمبود ویتامین D در کودک به علت آلودگی هوا و تابش کمتر اشعه آفتاب به چشم می‌خورد.

با توجه به شرایط آلودگی هوا در تهران و سایر شهرستان‌ها به والدین توصیه  میکنیم در برنامه تغذیه‌ای کودک علاوه بر مواد پروتئینی، سبزیجات و میوه‌های تازه را نیز قرار دهند؛ همچنین خوردن سیب به دلیل جذب ترکیبات سرب و دفع از راه ادرار فراموش نشود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *