افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آلزایمر در کمین بیماران صرع

1345077_253

هشدار به بیماران مبتلا به صرع در سن بالا ، خیلی مراقب بروز آلزایمر در این دوران باشید مطالعات پژوهشگران نشان داده است که آلزایمر در کمین بیماران صرع می باشد آشنایی بیشتر با علت بروز آن را بخوانید در ادامه مطلب .

 یافته اخیر محققان نشان می دهد که در افراد ۶۰ سال به بالا تاثیر روند پیشرفت صرع بسیار سریع و پرشتاب است.

افراد مبتلا به صرع با شماری از مشکلات سلامتی، نظیر اختلالات شناختی، فیزیکی و روانشناختی روبرو هستند. اما تحقیق جدید نشان می دهد که پیامدهای کمتر پیش بینی شده ایی با افزایش سن بروز می کنند.

به گفته محققان مرکز پزشکی لانگون دانشگاه نیویورک، افراد مبتلا به صرع که به درمان دارویی پاسخ نمی دهند دارای مغزی هستند که پیرتر از سن شان به نظر می رسد.

محققان در این مطالعه با استفاده از اسکن MRI ساختاری، سن شرکت کنندگان مبتلا به صرع و افراد همسن و سال سالم شان را پیش بینی نمودند. برای پیش بینی سن این افراد، از دستگاه الگوریتم یادگیری استفاده شد.

تفاوت بین سن مغز پیش بینی شده و سن تقویمی افراد، به طورمیانگین برای بیماران مبتلا به صرع کنترل نشده ۸.۸ سال بیشتر از شرکت کنندگان سالم بود.

دکتر «هیث پاردو»، استادیار نورولوژی دانشگاه نیویورک، در این باره می گوید: «فقدان تغییرات مشابه در بیمارانی که تازه به بیماری صرع مبتلا شده بودند بیانگر آن است که حملات صرع می توانند بر روند پیری مغز تاثیر گذارند.»

در مطالعه ای دیگر توسط محققان دانشگاه فنلاند شرقی، مشخص شد که افراد مسن مبتلا به صرع حامل ژن های بیماری آلزایمر هستند.

پزشکین : آلزایمر در کمین بیماران صرع

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *