افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آلرژی را در خانه کنترل کنید با این شیوه

آلرژی را در خانه کنترل کنید با این شیوه

  • سعی کنید کاغذ فیلتر پلیسه دار با یک امتیاز بهره وری از ۷ تا ۱۳ باشد. آن ها تقریباً به عنوان یک فیلتر مؤثر می باشند و یا می توانید از یک الکترواستاتیک برای به دام انداختن الیاف حساسیت زا استفاده کنید. این سیستم می تواند کل خانه یا واحد شما را با فیلتر الکترواستاتیک به گرمایش و تهویه ی مطبوع سیستم شما اضافه کند.

 

 

آلرژی یکی از قسمت های جدایی ناپذیر زندگی امروز شده است و چاره ای جز پیشگیری برای آن نمانده است در زیر ترفند هایی برای جلوگیری از آلرژی ارائه شده است.

می خواهیم بررسی کنیم که چگونه می توان این بیماری  را در منزل کنترل کرد.

۱۴ راه برای کنترل آلرژی

۱- قرار دادن پادری در جلوی در ورودی:

بسیاری از آلرژی های محرک مانند گرده با کفش شما وارد می شوند. می توانید از خانواده و دوستان خود بخواهید قبل از ورود به خانه کفش هایشان را پاک کنند، یا از یک تشک لاستیکی برای تمیز کردن آن ها استفاده کنند، یا از مهمانان بخواهید کفش های خود را بیرون از در بگذارند.

تمیز کردن هوا با فیلتر هیپا:

این فیلتر می تواند ۹۹ درصد از ذرات کوچک آلرژی زا را دریافت کند. این کار بهترین راه برای از بین بردن شوره حیوانات خانگی و گرده است اما نه برای گرد و غبار.

۳- فیلتر کوره ای خود را ارتقاء دهید:

سعی کنید کاغذ فیلتر پلیسه دار با یک امتیاز بهره وری از ۷ تا ۱۳ باشد. آن ها تقریباً به عنوان یک فیلتر مؤثر می باشند و یا می توانید از یک الکترواستاتیک برای به دام انداختن الیاف حساسیت زا استفاده کنید. این سیستم می تواند کل خانه یا واحد شما را با فیلتر الکترواستاتیک به گرمایش و تهویه ی مطبوع سیستم شما اضافه کند.

پاک کننده های هوای الکترونیکی:

این ماشین ها کار فیلتر را انجام نمی دهند در عوض آن ها بار الکتریکی بر روی آلاینده را تغییر می دهند. برخی از این محصولات هر چند ارزان هستند اما گاهی اوقات می توانند آلرژی شما را بهتر کنند.

۵- استفاده از انواع گیاهان:

شما می توانید علائم آلرژی خود را با تمیز کردن راه های هوایی بینی تان تسکین دهید. پر کردن آن ها با نمک و آب ولرم یا با آب استریل یا آب مقطر یا استفاده از آب جوشیده سرد شده می توانید سر خود را خم کنید، سپس مایع را وارد بینی تان کنید و اجازه دهید از سوراخ بینی تخلیه شود. همچنین می توانید با روش های دیگر بینی خود را شست و شو دهید.

آلرژی به داروها:

داروها در شکل های مختلفی مانند قرص، قطره های چشمی و اسپری بینی وجود دارند. قرص آنتی هیستامین به شما آرامش می دهد و از عطسه، آبریزش چشم و بینی جلوگیری می کند. از قطره ی آنتی هیستامین برای جلوگیری از خارش چشم استفاده کنید.

۷- رطوبت و رطوبت گیر:

گرد و غبار و موجودات کوچک در رختخواب شما و مبل و فرش های شما وجود دارند که می توانند آغازگر آلرژی باشند. آن ها در هوای گرم و مرطوب رشد می کنند. بنابراین شما باید محیط داخلی خود را کمی مرطوب نگه دارید. اما هوای بیش از حد خشک هم می تواند بینی شما را آزار دهد. توازن رطوبت در منزل شما بین ۳۰ تا ۵۰ است. با وسیله ای به نام نم سنج می توانید بر رطوبت فضای منزل نظارت داشته باشید.

بازسازی تخت خود:

شما می توانید از برخی حملات آلرژی با غبار گرفتن و گرد گیری تشک و بالشتان جلوگیری کنید.

۹- استفاده از ماسک و دستکش:

تمیز کردن خانه و حیاط باعث تعداد زیادی از محرک های آلرژی و گرد و غبار می شود. این مشکلات می تواند با یک ماسک ارزان رفع شود. استفاده از دستکش قبل از کار کردن یا هنگامی که شما کاری دارید و می خواهید از خانه خارج شوید و یا در داخل خانه کار دارید می تواند موثر باشد.

استفاده جاروبرقی:

جارو کردن یک بار در هفته می تواند آلرژی را در خانه کم کند. اما استفاده از ماشین آلات غیر استاندارد می تواند گرد و غبار را به هم بزند و باعث آلرژی در هوا شود.

۱۱- تمیز کردن با بخار شوی:

تمیز کردن با بخار شوی به شما کمک می کند که از شر غبارهای فرش و مبلمان خلاص شوید. غبارها پس از بخار تمیز می شوند و شما از دست آن ها راحت می شوید.

پاک کردن مکان های مرطوب:

مکان های مرطوب مانند آشپزخانه و حمام باید تمیز شوند و با استفاده از صابون، آب، سفید کننده، کلر و استفاده از پراکسید هیدروژن یا سرکه خشک و ضد عفونی شوند.

۱۳- تخت و حیوان خانگی با شامپو:

شما می توانید تماس را با حیوانات خانگی خود به حداقل برسانید و با استفاده از یک دستمال مرطوب تخت خود را تمیز نگه دارید.

رومیزی های قابل شست و شو:

اسباب بازی باعث جمع آوری شوره و گرد و خاک می شود. زمانی که آن ها می خرید آن ها را بشویید. شستن آن ها با ماشین لباس شویی با آب گرم حداقل دو بار در هفته. پاک کردن اسباب بازی های چوبی یا پلاستیکی با پارچه چند روز یک بار ایده ی بسیار خوبی برای کم کردن آلرژی است.

 

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *