افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آلبالو با این خاصیت های درمانی شگفت انگیز

آلبالو با این خاصیت های درمانی شگفت انگیز

  • این میوه خوشمزه اشتها‌آور است و با خوردن آن می‌توان فشار خون و چربی خون را کاهش داد. همچنین این میوه عطش را برطرف می‌کند از این رو شربت آن بهترین نوشیدنی برای رفع عطش در تابستان است.

 

آلبالو از میوه‌های تابستانه و بسیار مفید است که در زمینه خواص آن الهام طاهری، کارشناس ارشد گیاهان دارویــــی به آن اشـــاره می‌کند: تمام قسمت‌های آلبالو شامل هسته‌، دم و… قابل استفاده و خواص دارویی دارد.

   منابع: ۱۰۰ گرم از آلبالو ۷۰ کالری انرژی دارد و دارای ویتامین‌های مختلف و املاح معدنی مورد نیاز انسان است. این ویتامین‌ها شامل آ‌، ب و ث است و املاح معدنی موجود در آن شامل کلسیم، آهن، فسفر، منیزیم، سدیم، پتاسیم، مس، روی و منگنز است.

   خواص: این میوه خوشمزه اشتها‌آور است و با خوردن آن می‌توان فشار خون و چربی خون را کاهش داد. همچنین این میوه عطش را برطرف می‌کند از این رو شربت آن بهترین نوشیدنی برای رفع عطش در تابستان است.ضمنا بد نیســـت بدانید عامل اصلی دیابت فشار اکسیداتیو است که با خوردن این میوه کاهش پیدا می کند و اگر افرادی که چربی شکمی دارند، آلبالو مصرف کنند، به کم کردن چربی بدن شان کمک می‌کند. دیگر آنکه اگر حالت تهوع دارید، بد نیست آن را با خوردن آلبالو کاهش دهید و برای رفع سنگ کلیه هم می‌توان از این میوه استفاده کرد. علاوه بر این می‌توانید با خوردن مقدار کم آلبالو اعصاب‌تان را آرام کنید. با پتاسیمی هم که دارد، باعث می‌شود از باقی مانده نمک در عروق جلو گیری کند و از بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری کرده و به سلامت قلب کمک می‌کند. در ضمن این میوه پوست را شفاف و درخشان کرده زیرا خون را تصفیه می‌کند.

   احتیاط: در دوران بارداری باید آلبالو را به صورت متعادل مصرف کرد؛ اما مصرف مفید یا مضر بودن دمنوش دم میوه آلبالو برای بارداران به اثبات نرسیده است. ازمصرف نرسیده آن‌ (کمرنگ، قرمزی میـــوه و سفت بودن گوشت آلبالو) خودداری کنید؛ زیرا مصرف این میوه سوء‌هضم می‌آورد و کار روده‌ها را مختل می‌کند. همچنین توجه داشته باشید که هیچ وقت بعد از آب آن را میل نکنید زیرا برای دستگاه هاضمه خطرناک است. افرادی هم که بیماری‌های کلیوی دارند، باید در مصرف این میوه احتیاط کنند زیرا مواد غذایی که پتاسیم دارند، برای بیماران کلیوی مناسب نیست. همچنین افرادی که ورم روده دارند، از مصرف بیش از حد آن خودادری کنند. چون سلولز دارد و دیر هضم است.
البته افرادی که ناراحتی معده دارند، می‌توانند آلبالو را پخته و مصرف کنند؛ چون این کار باعث می‌شود هضم آلبالو بهتر صورت گیرد.

   هسته آلبالو: هسته این میوه ضداسهال و قابض خوبی بوده و ضد فشار خون نیز است؛ امامغز هسته آلبالو تلخ مزه است و مصرف مقدار زیاد آن توصیه نمی‌شود.

   روغن مغز هســــته آلبالو: روغن مغز هسته این میوه هم برای روماتیسم بسیار مفید است.

منبع : اصفهان نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *