افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آقایان با این علائم سطح تستوسترون شما پایین است

  • نمی دانستم این این کمبود اشتیاق از کجا می آید اما افکاری در ذهنم تکرار می شد. شاید در مسیر اشتباهی قدم بر می دارم به همین خاطر است که اشتیاقی ندارم. زمینه هایی که در آنها کار می کردم را تغییر دادم اما همچنان این عدم میل و اشتیاق پا برجا بود.

 

کمبود جاه طلبی، ضعف میل جنسی و بی انرژی بودن هیچکدام جالب نیست. اینها نشانه های شایع سطح پایین تستوسترون است. بسیار مهم است که دلیل اصلی و ریشه ای عدم تعادل هورمونی خود را پیدا کنید و سبک زندگی تان را تغییر دهید تا دوباره به مسیر بازگردید. همه ما حق داریم که اعتماد بنفس داشته باشیم و با اشتیاق و انرژی کارهایمان را انجام دهیم.

زمانی را به خاطر دارم که برای صحبت در مقابل یک جمع دچار اضطراب می شدم و برای ریسک کردن کمبود اعتماد بنفس داشتم. به عنوان یک مرد هرگز آن انرژی مردانه ای که کمکم کند از پس چنین کارهایی بر بیایم را در خود حس نکردم.

نمی دانستم این این کمبود اشتیاق از کجا می آید اما افکاری در ذهنم تکرار می شد. شاید در مسیر اشتباهی قدم بر می دارم به همین خاطر است که اشتیاقی ندارم. زمینه هایی که در آنها کار می کردم را تغییر دادم اما همچنان این عدم میل و اشتیاق پا برجا بود. چیزی که نمی دانستم این بود: کمبود تستوسترون در جوامع روز به روز شایع تر می شود – که عدم فعالیت، تنبلی و صفحه نمایش های بزرگ که مردم را یکجا نشین کرده باید مقصر دانست.
آیا تا به حال به تستوسترون پایین مظنون شده اید؟

تحقیقات واضح: افرادی که تستوسترون بالا و مشخصات هورمونی سالم تری دارند، کسانی هستند که بیشتر ریسک می کنند و در بدست آوردن آنچه از زندگی می خواهند موفق تر هستند. درمان های معمولی برای تستوسترون پایین شامل داروهایی ( ژل یا قرص ) می شود که تولید طبیعی هورمون توسط بدنتان را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین راهکار اصلی تان باید پیدا کردن علت ریشه ای و حل کردن آن به صورت طبیعی باشد.

در ادامه می خواهیم درباره چهار چیز که در صورت کمبود تستوسترون باید در نظر گرفته شود صحبت کنیم. شناسایی این موارد و کار روی بهبود دادن آنها می تواند به درمان ضعف هورمونی کمک کند.

۱- چربی های اضافی بدن

بافت چربی اضافی که به خاطر غیر فعال بودن و بدغذایی اتفاق می افتد باعث افزایش آروماتاز می شود. آروماتاز این قدرت را دارد تا تستوسترون های آزاد شما را بگیرد ( تستوسترون زیستی ) و آنها را به استروژن تبدیل کنند. وقتی استروژن بالا می رود، تستوسترون پایین می آید، بنابراین ضروری است که مقدار چربی بدن را در سطح سالم نگه دارید. سطح پایین چربی بدن به معنای تستوسترون بالا، میل جنسی و انرژی بیشتر و نهایتا میل و اشتیاق بیشتر است.

درصد چربی بدن خوب برای آقایان از ۸ تا ۱۹ درصد است و برای خانم ها این مقدار ۲۱ تا ۳۳ درصد است. با این درصد چربی نه خیلی لاغر هستید و نه دارای اضافه وزن بالا.

۲- آزمایش با روزه داری متناوب

روزه داری روز به روز در صنعت سلامت شایع تر و شناخته شده تر می شود. روزه داری می تواند از سم زدایی و افزایش تمرکز و بهره وری حمایت کند. همچنین شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد روزه داری می تواند باعث افزایش تستوسترون شود.

روزه داری بلندمدت باعث می شود استرس بالا برود و بیشتر به غذا فکر کنید و زندگی کردن به صورت عادی سخت تر شود. روزه داری های کوتاه مدت نشان داده اند که می توانند تا حدود زیادی باعث افزایش سطح تستوسترون شوند. وقتی می گویم کوتاه مدت، منظور ۱۴ تا ۱۶ ساعت بدون غذا است که در واقع برای بدنمان کاملا طبیعی است. انسان های اولیه معمولا مدت زمان بسیار طولانی را بدون غذا می گذراندند، بنابراین انسان با این مسئله از ابتدا مشکلی نداشته. عادتی ساده است که می توانید هر زمان خواستید، آن را شروع کنید. فقط کافیست ابتدا یک وعده غذایی میل کنید ( مانند سحری ) و سپس ۱۴ تا ۱۶ ساعت غذایی میل نکنید.

۳- سطح پایین تستوسترون را جدی بگیرید.

افرادی که بیشتر مواقع نگران هستند، از سطح بسیار بالای کوتیزول رنج می برند. کاملا مشخص است که سطح بالای استرس، ارتباط مستقیم با سطح پایین تستوسترون دارد. بنابراین چه کاری می توانید برایش بکنید؟ تمرکز حواس، مدیتیشن، پیاده روی های طولانی، حمام آب گرم و خوردن غذاهای خوشمزه راه هایی هستند که می توانید به کمک آنها از زندگی لذت ببرید و آرامش بدست بیاورید. نگرانی ها و اضطراب خود را کاهش دهید تا سطح کورتیزولتان پایین بیاید و در نتیجه خواهید دید سطح تستوسترونتان افزایش می یابد.

کمبود جاه طلبی، ضعف میل جنسی و بی انرژی بودن هیچکدام جالب نیست. اینها نشانه های شایع سطح پایین تستوسترون است. بسیار مهم است که دلیل اصلی و ریشه ای عدم تعادل هورمونی خود را پیدا کنید و سبک زندگی تان را تغییر دهید تا دوباره به مسیر بازگردید. همه ما حق داریم که اعتماد بنفس داشته باشیم و با اشتیاق و انرژی کارهایمان را انجام دهیم

 
منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *